خبرها


اهمیت حلال در حوزه دام و طیور و ابزیان 

      در نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره کل استاندارد هرمزگان بر فرهنگسازی غذای  حلال تاکید شد .

                                                                          
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، مسئول حوزه  نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان  صبح امروز در نشست مشترک روسای سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل استاندارد بر فرهنگسازی و ترویج غذای حلال در دام و طیور و ابزیان  تاکید کرد .
 حجت الاسلام والمسلمین علی شرفی افزود :  غذای حلال از راههای دستیابی به اندیشه دینی در ارتباط با یک مقوله اجتماعی است . 
حاج اقا شرفی تاکید کردند: حلال در جهان مفهوم پاکیزگی و سلامت  را تداعی میکند و حتی برای غیر مسلمان و در آیات قرآنی، حلال به مبحث رزق و اقتصاد پیوند خورده است . 
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه افزود : انسان با تکنولوژی در طبیعت و خلقت دستکاری میکند. اما با این وجود میزان دقت در محصوالت حلال در حال افزایش است و ما در کشور ایران هستیم وبه موضوع حلال بیش از دیگر کشورها اهمیت میدهیم. 
مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی نیر با اشاره به قانون 12 ماده ای نظارت بر ذبح شرعی گفت:  70 نفر ناظر اموزش دیده و 50 نفر ذابح اموزش دیده در هرمزگان فعالیت دارند .
حجت الاسلام والمسلمین حمزه ای با اشاره به تولید 5000 نسخه از بروشورشناسایی آبزیان حرام در مدارس و مساجد ، بر فرهنگسازی  مصرف غذای حلال در جامعه با همکاری کلیه دستگاهها وشهرداریها تاکید کردند .