خبرها


دیدار نماینده مردم شرق هرمزگان و رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با وزیر جهاد کشاورزی

نماینده مردم شرق هرمزگان و رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان جهت بررسی مشکلات کشاورزان حوزه شرق هرمزگان با همراهی رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان و گروه‌های جهادی فعال در منطقه بشاگرد با دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دیدار کرد.

رئیسی در این دیدار در مورد مسائل و مشکلات منابع طبیعی، مشکلات کشاورزان و باغداران ، تسهیلات بانکی مربوط به کشاورزان، مشکلات صیادان ، طرح‌های آبخیزداری و گلخانه ای در منطقه به بحث و گفتگو پرداخت.

وی، انجام صید ترال در نوار ساحلی دریای عمان را مهمترین تهدید به ذخایر آبزیان منطقه دانست و از رئیس شیلات کشور خواست نظارت بیشتری بر کشتی های فعال در این حوزه داشته باشد تا در فواصل تعیین شده اقدام به صید به شکل قانونی نمایند.

همچنین در این دیدار در خصوص طرح کشت گیاه مورینگا در منطقه بشاگرد بحث و تبادل نظر شد و از  وزیر جهادکشاورزی خواسته شد در خصوص  طرح کاشت مورینگا به عنوان  گیاهی که روغن و برگ آن مشتری پسند بوده ،حمایت های لازم داشته باشد

دکتر خاوازی وزیر جهادکشاورزی نیز در این دیدار قول مساعد جهت پیگیری امور مطرح شده را داده و با جانمایی چند پروژه آبخیزداری در منطقه شرق هرمزگان نسبت به انجام این طرح‌ها موافقت نمود.

گفتنی است؛ در خصوص جبران خسارات سیل سال گذشته کشاورزان منطقه جاسک نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.