خبرها


در دیدار رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با فرماندار شهرستان رودان مطرح شد؛ لزوم تشکیل تعاونی های بخش کشاورزی و حذف دلالان

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در دیدار با فرماندار شهرستان رودان گفت: تشکیل تعاونی و تشکل های بخش کشاورزی ، حذف واسطه ها و دلالان از ملزومات توسعه این بخش در شهرستان رودان می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی در دیدار با فرماندار شهرستان رودان و مدیر جهادکشاورزی این شهرستان بر تشکیل تعاونی و تشکل های بخش کشاورزی و حذف واسطه ها و دلالان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودان ظرفیت و پتانسیل های بالقوه در بخش کشاورزی دارد، افزود: این شهرستان یک الگوی نمونه در بخش کشاورزی استان می باشد.

این مسوول با بیان اینکه ایجاد صنایع تبدیلی گامی مهم در جهش تولید می باشد، تصریح داشت: صنایع تبدیلی تامین کننده امنیت غذایی در استان می باشند، زیرا این صنایع می‌تواند از نقش تامینی مواد غذایی و نیز امنیت غذایی بالایی برخوردار باشد و شهرستان رودان با داشتن ظرفیت های بالای کشاورزی با ایجاد صنایع تبدیلی گامی مهم را در تامین امنیت غذایی استان و کشور خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رودان نیز در این جلسه ضمن بیان مشکلات و چالش های بخش کشاورزی این شهرستان ابراز داشت: وجود دلالان و واسطه ها جهت فروش محصولات تولیدی ، بالا بودن هزینه های تولید ، سود بالای تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی و نبود تسهیلات کم بهره ،عدم پوشش بیمه ای مناسب برای محصولات کشاورزی با توجه به هزینه های بالای تولید و وقوع حوادث غیر مترقبه در منطقه از اهم مشکلات در بخش کشاورزی شهرستان رودان می باشد.

مصطفی غلامپور همچنین در ادامه کمبود ادوات و ماشین آلات مکانیزاسیون، عدم خرید های حمایتی برای محصولات سبزی وصیفی، فرسوده بودن باغات نخیلات موجود، کمبود نهالستان های مجوز دار جهت تامین نهال های مورد نیاز و نبود قرنطینه نباتات گیاهی درمبادی ورودی شهرستان رودان را از دیگر مشکلات پیش روی بخش کشاورزی این شهرستان اعلام داشت.

وی با بیان اینکه شهرستان رودان نیازمند استقرار ایستگاه تحقیقات کشاورزی می باشد، خاطرنشان ساخت: ایجاد راهکار و برنامه عملیاتی جهت مقابله با بیماری جاروی جادوگر در منطقه نیز بایستی با جدیت دنبال شود.