خبرها


کاشت  کنجد در زمین های کشاورزی هرمزگان آغاز شد/ پیش بینی برداشت یک هزار و ۹۰۰ تن کنجد

کاشت  کنجد در زمین های کشاورزی هرمزگان آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ، محسن امیری شمیلی کارشناس مسوول دانه های روغنی جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: كشت کنجد در استان از اوايل تیرماه آغاز و تا پایان  مرداد ماه ادامه دارد .

وی در خصوص توصیه به کشاورزان افزود: به كشاورزان اين محصول توصيه  می شود كه محصولات خود را در زمان مناسب و مقرر كشت كرده و با رعايت تاريخ كشت ، ميزان توليد محصولات خود را افزايش دهند.

کارشناس مسوول دانه های روغنی جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد:  تا کنون در  300 هکتار از اراضی شهرستان حاجی آباد کنجد کشت شده است .

امیری با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از  یک هزار و 900 تن کنجد  از حدود  یک هزار و 650  هکتار از زمینهای زیر کشت این محصول در استان برداشت شود ، تصریح کرد: کاشت کنجد  در هرمزگان تا نیمه مرداد ماه ادامه دارد .

به گفته وی، کنجد  در زمینهای زراعی شهرستان های حاجی آباد ، بندرعباس ، پارسیان و بستک کشت می شود که قریب به  90 درصد سطح زیر کشت به شهرستان حاجی آباد اختصاص دارد .

این مسوول همچنین ابراز داشت: در سال زراعی جاری  ، بیش از 8  تن بذر کنجد از ارقام داراب 2 ،  دشتستان و محلی  در فروشگاههای مجاز در سطح استان تامین و در حال توزیع می باشد  .

گفتنی است؛ شهرستان حاجي‌آباد از شهرستان‌هايي است كه سال گذشته داراي سطح زير كشت بیش از  1500  هكتار كنجد بوده و از اين ميزان سطح زير كشت قریب به 1600 تن محصول  توليد و به قیمت متوسط 170000 ریال تا 190000 ریال به فروش رسید.