خبرها


رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان در دیدار با امام جمعه بندرعباس؛ هرمزگان ظرفیت های بالقوه ای در بخش کشاورزی دارد

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: استان هرمزگان ظرفیت ها ومزیت های بالقوه ای در بخش کشاورزی داشته به طوریکه هر محصول در 2 فصل متفاوت در این استان کشت می شود و تراکم کشت نیز در زمین های کشاورزی 2 برابر بوده که به خودی خود، تولید محصولات کشاورزی را در این استان از اهمیت وافری برخوردار کرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان بمناسبت آغاز هفته جهادکشاورزی ظهر امروز با حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس دیدار کرد.

وی در نخستین روز از هفته جهادکشاورزی در این دیدار به ارائه گزارشی از بخش کشاورزی استان هرمزگان پرداخت و اظهار کرد:باغات فرسوده در استان بایستی حذف شده و با برنامه ریزی و مهندسی لازم اصلاح شوند که در این خصوص  20 هزار هکتار از باغات فرسوده این استان شناسایی و مطالعه شده و نزدیک به 4 هزار هکتار اصلاح شده و بازسازی 4 هزارهکتار دیگر نیز از برنامه پیش رو در سال جاری می باشد.

این مسوول همچنین با اشاره به اینکه صنعت پرورش طیور می تواند نقش مهمی در تامین مواد غذایی ایفا نماید، افزود: در سال 95 ، 24هزار تن تولید مرغ دراستان بوده که در سال 98 به 38هزار تن رسیده و 14 درصد رشد داشته است ، با پیگیری سازمان جهادکشاورزی 40 واحد مرغداری راکد استان به چرخه تولید بازگشتند و نیاز استان به مرغ تامین شده است.

باقرزاده همچنین در ادامه با بیان اینکه در آینده نزدیک رشد خوبی در بخش گلخانه های استان خواهیم داشت، گفت: تولیدات بیشتر، محصولات باکیفیت بهتر، افزایش عملکرد، بهره وری، ایجاد اشتغال بیشترو فروش با قیمت بهتر از مزیت های احداث گلخانه ها خواهدبود .

وی با اعلام اینکه این استان ظرفیت خوبی در بحث آبزی پروری دارد ، افزود: ظرفیت آبزی پروری استان هرمزگان حدود 50 هزار تن بوده  که در سال گذشته 35 هزار تن تولید داشتیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی در ادامه به خودکفایی صنعت پرورش میگو استان هرمزگان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: استان در پرورش میگو حرفهای بسیاری برای گفتن داشته و صدور مجوز تولید مولد و بچه میگوی عاری از بیماریهای خاص ، صدور مجوز جهت تولید کرم خونی مورد نیاز مراکز تکثیر ، پرورش ماهیان خاویاری در استان، پرورش میگو در سیستم فوق متراکم، پرورش تیلاپیا در استخرهای اب کشاورزی ، راه اندازی مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر آبزیان و توسعه زیستگاه های مصنوعی و توسعه و راه اندازی شهرک ماهیان زینتی آب شوراز اهم  طرحهای ويژه در آبزی پروری استان می باشد.

باقرزاده در پایان با اظهار امیدواری از اینکه تولیدات محصولات کشاورزی استان در سال جهش تولید نیاز کشور را نیز تامین خواهدکرد، ابراز داشت: استان هرمزگان ظرفیت ها ومزیت های بالقوه ای در بخش کشاورزی داشته به طوریکه هر محصول در 2 فصل متفاوت در این استان کشت می شود و تراکم کشت نیز در زمین های کشاورزی 2 برابر بوده که به خودی خود، تولید محصولات کشاورزی را در این استان از اهمیت وافری برخوردار کرده است.