خبرها


 در راستای طرح بسیج ملی نهضت درختکاری انجام شد؛ حضور سبز جهادکشاورزی هرمزگان در مراسم  کاشت ۱۱۵ هزار نهال

سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همراه با سایر اقشار مردم و در راستای طرح بسیج ملی نهضت درختکاری با کاشت نهال در سواحل و بوستان های سراسر استان در سرسبز کردن ایران اسلامی مشارکت کرد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ؛ مدیر کل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگلها ،مراتع و آبخیزداری کشور گفت : نهال کاری عمومی برای ایرانی سرسبز با کاشت 14 میلیون اصله نهال در بیش از 260 شهرستان کشور همزمان با روز جهانی خاک برای سرسبز کردن خاک ایران اسلامی آغاز شده است.

ابوالقاسم حسین پور افزود: بسیج ملی نهالکاری همگانی با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی در کشور جهت پایداری زیستی در دستور کار قرار گرفته است و با اهداف استفاده کامل از فصل کشت و رویش بنا به نظر متخصصان کاشت برای اولین بار در پاییز انجام شده است تا فرصت بیشتری برای مردم و فعالین حوزه درختکاری فراهم تا درختان بیشتری در کشور کاشته شود.

وی افزود: در راستای صیانت از جنگل ها و حفظ 8 هزار ذخیره گاه کشور و طرح تنفس جنگل های شمال با حذف بهره برداری چوب که به موجب قانون سازمان جنگلها طی سنوات اخیر با جدیت در حال پیگیری است ایجاب کرد  که نهضت درختکاری برا رفع نیازهای مناطق مختلف کشور تدوین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی  استانداری هرمزگان نی زدر حاشیه این مراسم گفت: حفاظت از جنگل های حرا و عرصه های طبیعی و توسعه جنگل های حرا با توجه به آلودگی های زیست محیطی از نیاز های کره زمین است.

ایرج حیدری در پایان خاطرنشان کرد: جنگل های حرا با گستردگی از غرب به شرق هرمزگان سبب رونق گردشگری شده است که در بندرعباس زمینه طبیعی برای کاشت و گسترش این جنگلها از 2 سال گذشته آغاز شده است  .