خبرها


استاندار هرمزگان در حاشیه سفر به کوشا احمدی عنوان کرد:ایجاد اشتغال در روستاهای منطقه کوشا احمدی با استفاده از ظرفیت کشاورزی در اولویت جهاد کشاورزی باشد

استاندار هرمزگان گفت: با سرمایه‌گذاری بر روی کشاورزی و معادن شاهد ایجاد اشتغال گسترده و رونق اقتصادی در منطقه کوشا احمدی خواهیم بود.

استاندار هرمزگان گفت: با سرمایه‌گذاری بر روی کشاورزی و معادن شاهد ایجاد اشتغال گسترده و رونق اقتصادی در منطقه کوشا احمدی خواهیم بود.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان؛دکتر فریدون همتی به همراه محمدآشوری نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه، علی باقرزاده همایی و هیات همراه پس از بازدید از روستاهای منطقه کوشا احمدی در شهرستان حاجی آباد، وجود ظرفیت های کشاورزی و معادن را یکی از ظرفیت‌های مهم در این منطقه دانست و بیان داشت: در حال حاضر مطالعات اکتشاف پهنه های معدنی در دو هزار کیلومتر از این منطقه در حال انجام است تا با سرمایه‌گذاری بر روی معادن شاهد ایجاد اشتغال گسترده و رونق اقتصادی در این منطقه باشیم. برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال در روستاهای منطقه کوشا احمدی با استفاده از ظرفیت کشاورزی در اولویت جهاد کشاورزی باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز راه اندازی هفت واحد فرآوری معادن در منطقه کوشا احمدی صادر شده که با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن فرآوری و سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهند داشت.
وی گفت: همچنین این منطقه از ظرفیت‌های کشاورزی و دامداری نیز برخوردار است که بر روی آنها نیز تمرکز خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای تامین آب شرب نیز دو مجتمع آبرسانی روستایی در این منطقه در حال احداث است که در سال جاری اعتبارات مناسب را به آنها تخصیص می دهیم تا سرعت اجرا و تکمیل آنها افزایش یابد.
علی باقرزاده همایی نیز در حاشیه این بازدید گفت: ایجاد اشتغال در کشاورزی سریع تر از سایر صنایع صورت می گیرد.
وی بیان کرد: مهمترین دلیل تسریع در اشتغالزایی طرح های کشاورزی نیاز به سرمایه گزاری اندک است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: کوشا احمدی ظرفیت زیادی در حوزه دامپروری دارد همچنین در توسعه باغات و گلخانه نیز می توان در این منطقه سرمایه گذاری کرد.
باقرزاده همایی بیان کرد: علاوه بر این می توان از ظرفیت صندوق های خرد زنان روستایی برای توانمند کردن زنان روستایی و همچنین صندوق توسعه بخش کشاورزی نیز استفاده کرد که یکی از مزیت های این نوع صندوق ها در اختیار قرار دادن منابع مالی به کشاورزان با حداقل بهره است و از طرفی موانع بانکی نیز دامن گیر آن ها نخواهد بود.