خبرها


مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در حسینه جهاد کشاورزی برگزار می شود

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در حسینه جهاد کشاورزی برگزار می شود.

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان در حسینه جهاد کشاورزی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان از آغاز مراسم عزاداری سروروسالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين علیه السلام ازروز یکشنبه مورخه98/6/10 از ساعت 20/30 شب در محل حسینیه جهاد کشاورزی واقع در جهاد دریا روبروی ناحیه انتظامي استان هرمزگان باحضور عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت خبر داد
وی بیان کرد: سخنران حضرت حجت الاسلام والمسلمین باوقار ومداحی، مداح اهل بیت مراد احمدی خواهند بود.

علی شرفی تصریح کرد: یکی از علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزشهای اسلامی بوده است. ارزش هایی همچون وحدت امت اسلامی، حریت (آزادی و آزادگی)، اخلاق اسلامی و انسانی، زنده کردن معارف حق و از بین بردن بدعت ها و... این هدف آن چنان عالی است که امام می فرماید: «مگر نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری نمی گردد. (اگر برای تغییر این وضعیت) مؤمن مشتاق دیدار پروردگارش باشد (و جان خود را فدا کند) شایسته است.»منظور از قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: امام حسین(ع) از جمله امامان معصوم شیعه و تجسّم عینی اسلام و از شخصیتهای بزرگ مکتب است که از او به عنوان مصباح هدایت و کشتی نجات و علت تبعیه دین و سید و سرور جوانان بهشت و امام مطلق (چه قیام کند و چه قعود) و محبوب پیامبر و نمونه عینی مکتب یاد می شود، امامی که سنّت او یعنی گفتار و کردار و تقریر او حجتی است در برابر بشریت. تا انتخاب راه او خود در مسیر سعادت و تکامل گام بردارد. امامی که الگوی او پیامبر(ص) و علی(ع) و انبیاء(ع) و خود الگوی مسلمانان است.

شرفی تصریح کرد: نام حسین(ع) با نام عاشورا با هم عجین است که با یاد یکی دیگری تداعی می شود عاشورا بزرگترین حادثه تاریخ در راستای امامت برای تحقق اهداف امام تحقق پیدا کرد حادثه ای که از آغاز تا انجام آن درس آموز است. الگویی است جاودانه برای همه کسانی که اگر بخواهند انسان باشند و وظیفه شناس، از جهت فردی و اجتماعی باید چگونه باشند.


گفتنی است شماره کارت هیئت جهت واریز نذورات نقدی 6037707000193437 اعلام می گردد.