خبرها


افتتاح شش پروژه در بخش کشاورزی بمناسبت هفته دولت در بندرلنگه

بیش از شش پروژه در بندرلنگه با حضور استاندار هرمزگان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی و شیلات به بهره برداری  رسید.

بیش از شش پروژه در بندرلنگه با حضور استاندار هرمزگان و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی و شیلات به بهره برداری  رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: پنج سایت پرورش میگو به مساحت 80 هکتار و با اعتبار 12 میلیارد تومان در روستای سایه خوش شهرستان بندرلنگه یک مجتمع انبارداری و سردخانه دو مداره با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: از آن جایی که اشتغالزایی در بخش کشاورزی نسبت به سایر صنایع و همچنین نسبت به بخش های اداری بسیار سریع تر و کم هزینه تر صورت می گیرد جهاد کشاورزی همواره نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت جمعیت در شهرها و روستاها داشته و از مهاجرت روستاییان به دلیل نبود اشتغال جلو گیری می کند.

باقرزاده همایی بیان کرد: استان هرمزگان ظرفیت های بالقوه ای در حوزه شیلات و کشاورزی دارد که اگر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد می تواند بخش بزرگی از تولیدات کشور و منطقه را در اختیار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان افزود: طرح های قابل بهره برداری استان در حوزه کشاورزی شامل گلخانه، صنایع تبدیلی و فرآوری، آبیاری تحت فشار، صنعت شیلات، پروژه های منابع طبیعی، پروژه های آب و خاک و دام و طیور می باشد.

علی باقرزاده همایی بیان کرد: مجموع سرمایه گذاری در این پروژه ها 315 میلیارد تومان می باشد که بیشترین مشارکت از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی صورت گرفته است.