خبرها


جشن برداشت گوجه فرنگی در پارسیان برگزار شد

جشن برداشت گوجه فرنگی به شکرانه تولید خوب این محصول در پارسیان برگزار شد.

جشن برداشت گوجه فرنگی به شکرانه تولید خوب این محصول در پارسیان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، جشن برداشت گوجه فرنگی عصر دیروز سه شنبه 16 بهمن ماه با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، فرماندار پارسیان، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان پارسیان برگزار شد.

مهدی ترابی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حاشیه این آیین، گوجه فرنگی را از  محصولات کشاورزی مهم و اساسی شهرستان پارسیان عنوان و  با بیان اینکه این محصول سهم زیادی در تولیدات کشاورزی این شهرستان دارد، گفت: بیش از 10 هزار هکتار از اراضی استان هرمزگان به کشت این محصول اختصاص پیدا کرده است.

ترابی جایگاه محصول گوجه فرنگی در اقتصاد بخش کشاورزی استان را ویژه توصیف کرد و افزود: تولید این محصول با عملکرد و بازدهی مناسبی انجام گرفته است و به دلیل عرضه به بازارهای خارجی و داخلی در زمان مناسب، باعث ارز آوری و همچنین ایجاد رضایتمندی کشاورزان شهرستان پارسیان شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار امیدواری کرد با ادامه روند فعلی تولید و عرضه گوجه فرنگی و افزایش سطح کیفی این محصول،  شرایط حضور در بازارهای خارجی بیش از پیش تقویت شود.

عباس میرزاد فرماندار پارسیان نیز در این مراسم نیز در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب های تولید محصول گوجه فرنگی در استان و کشور است، هدف از برگزاری جشن برداشت گوجه فرنگی را ایجاد نشاط در جامعه کشاورزان و بهره برداران و شکر گزاری  عنوان کرد و گفت: «تولید سالم و با کیفیت» و «رونق بازار داخلی و خارجی» این محصول و همچنین همزمانی برداشت محصول گوجه فرنگی با ایام الله دهه فجر عامل دگیری بود که ما را به سمت برگزاری جشن برداشت گوجه فرنگی در پارسیان سوق داد.

همچنین در جشن برداشت گوجه فرنگی در پارسیان از 10نفر از کشاورزان نمونه این شهرستان با حضور مسئولان تجلیل شد.

انتهای پیام/