خبرها


رئیس نظام دامپزشکی هرمزگان معرفی شد

آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید نظام دامپزشکی هرمزگان با حضور محمد رضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور در سالن پیارم مدیریت جهاد کشاورزی بندرعباس برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید نظام دامپزشکی هرمزگان با جضور محمد رضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور در سالن پیارم مدیریت جهاد کشاورزی بندرعباس برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید نظام دامپزشکی هرمزگان با حضور محمد رضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور در سالن پیارم مدیریت جهاد کشاورزی بندرعباس برگزار شد.

صفری ابتدا ضمن تمجید از حضور تمامی بخش ها و تشکل های سازمان جهاد کشاورزی در این مراسم، گفت: وحدت کلید موفقیت در هر کاری است و حضور پرصلابت تمامی تشکل های مرتبط نوید بخش این موضوع است که در دوره چهارم با استفاده از ارتباطات بین بخشی،  رشد افزون تری نسبت به دوره های پیشین داشته باشیم.

وی مشارکت بخش خصوصی را در سازمان نظام دامپزشکی در حال افزایش عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 70درصد اعضای 38هزارنفری سازمان نظام دامپزشکی کشور را بخش خصوصی تشکیل می دهد که یک درصد این آمار متعلق به هرمزگان است و در انتخابات سال جاری نیز هرمزگان با آمار مشارکت 85درصدی رتبه دوم کشور را کسب کرد.

رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور اضافه کرد: در دوره فعلی، رؤسای 25 استان از بخش خصوصی و شش استان از بخش دولتی هستند که این آمار به خوبی نشان دهنده عزم جدی بخش خصوصی در راستای ورود به این بخش اثرگذار است.

صفری، تنظیم روابط حرفه ای بین اعضاء را از وظایف نظام دامپزشکی برشمرد و بر استانداردسازی فعالیت های دامپزشکی و همچنین بیمه مسئولیت برای کلیه اعضاء تأکید کرد.

رئیس نظام دامپزشکی کشور در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه در راستای قانون جامع خدمات دامداری تاکنون ۷۵ هزار مجوز فعالیت در این زمینه صادر شده است، افزود: بیستمین کنگره دامپزشکی کشور با موضوع دام‌های بزرگ سوم بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

وی همچنین اضافه کرد: کنگره ملی بیماری آبزیان با محوریت هرمزگان سال آینده در بندرعباس برگزار می‌شود.

علی باقرزاده همایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز در این مراسم با تأکید بر تسریع در صدور مجوزهای کشاورزی گفت: محقق شدن 50هزار هکتار مزارع پرورش میگو مستلزم تسهیل فرآیندهای صدور مجوز و کم کردن فاصله های متولیان و سرمایه گذاران این بخش است.

وی افزود: تسهیل در کار ارباب رجوع از سوی ما به عنوان متولیان دولتی و نهادهای خصوصی با ماهیت عمومی باید بعنوان یک وظیفه تلقی شود.

ابوطالب جوادی دبیر خانه کشاورز استان نیز در این آیین خواستار رسانه ای شدن تصمیمات و اطلاعات بخش کشاورزی بویژه در حوزه شیلات و دامپزشکی شد و گفت: این کار در اعتمادسازی عمومی و تسهیل ورود سرمایه گذاران نقش بسزایی خواهد داشت.

حسن سبک رو رئیس پیشین نظام دامپزشکی هرمزگان بعنوان دیگر سخنران مراسم، بر اهمیت واگذاری وظایف به سازمان نظام دامپزشکی بر اساس اصل 44 قانون اساسی تأکید کرد و گفت: علی رغم محدودیت اعتبارات و نیروی انسانی در دوره قبلی یک هزار و 400 پروانه بهداشتی در استان صادر و تمدید شده است.

وی همچنین گفت: در دوره سوم مجوز پنج درمانگاه نیز صادر شده است.

در پایان مراسم، سید امیر مختار بهاری میمندی به سمت رئیس نظام دامپزشکی هرمزگان منصوب و از زحمات حسن سبک رو تجلیل بعمل آمد.

 

 انتهای پیام/