خبرها


ساماندهی خرید و فروش محصولات کشاورزی در هرمزگان

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بر ساماندهی و رصد خرید و فروش محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان برای خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی پروانه فعالیت صادر نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بر ساماندهی و رصد خرید و فروش محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان برای خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی پروانه فعالیت صادر نماید.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان، جلسه  هیئت مدیره نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان های هرمزگان با حضور حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، علی باقرزاده رئیس سازمان جهادکشاورزی و اعضای هیئت مدیره و مدیران و اعضای شهرستانی نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان برگزار شد.

 

در ابتدا و پس از رسمیت جلسه خانم علوی رئیس نظام صنفی استان ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و ضمن خیر مقدم به تمام شرکت کنندگان از آقای هاشمی نماینده مردم بندرعباس و آقای باقر زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی و آقای اسد پور و سایر مدعوین ویژه جلسه جهت حضورشان  تشکر نمود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این نشست با بیان اینکه هم زمانی در برداشت محصولات کشاورزی بین استان های بوشهر و هرمزگان بیشتر از بقیه نقاط کشور دیده می شود، اظهار کرد: ساماندهی و رصد فعالیت کسانیکه در زمینه خرید و فروش محصولات کشاورزی فعال هستند با گرفتن مجوز شاغلین این حرفه بطوری که فعالیت شفاف و روشن داشته باشند امری ضروری است که باید انجام شود.

 

علی باقرزاده، افزود: نظام صنفی برابر وظایف خود آنها را شناسایی و برای خریداران و فروشندگان محصولات کشاورزی صدور پروانه فعالیت نماید.

 

وی، گفت: فعالیت تشکل های تعاونی کشاورزی رضایت بخش نیست، چرا که اگراین تشکل ها واقعا وارد فعالیت شوند می توانند تاثیرات خوبی بر روند و نتیجه کار داشته باشند.

 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان ما با وجود تحمل بیشترین هزینه، وقت و رنج و کار کمترین سود بدست آنها می رسد  و  بدست مصرف کنندگان نیز کالا را با قیمت گران خریداری می کنند، عنوان کرد: می دانیم که واسطه هایی هستند در حد فاصل تولید کننده و مصرف کننده ولی  نباید متعدد باشند و نباید در حالیکه مصرف کننده محصولات کشاورزی و تولید کننده محصولات کشاورزی اولی  فاقد سطح رضایت قیمتی و دومی فاقد سطح درامدی  کافی هستند  شاغلین واسطه گری سودهای نا متعارفی داشته باشند که در این خصوص هم نیاز به کار علمی و توجه به همه جوانب هست هم نیاز به نظارت بیشتر و مستمر وجود دارد.

 

حسین هاشمی تختی با تاکید براین مطلب که مجمع نمایندگان استان هرمزگان آمادگی را داریم در جلسات نظام صنفی حضور یافته و ایده ها و نظرات شما را  دریافت نموده به وزارتخانه های مربوطه جهت کاهش مشکلات ارائه دهیم و در صورت ناکافی بودن اقدام موضوع را طی سوال از وزیر مربوطه بپرسیم .

 

وی در خصوص بستن مرزهای صادرات محصولات کشاورزی نیز، گفت: نظام صنفی و جهاد کشاورزی تولید داخلی و نیاز بازار داخلی  را بررسی کنند تا با حفظ تعادل بازار آمادگی کمک و پیگیری داریم تا هیچ محصول تولیدی کشاورزی تلف نشود و بر زمین نماند.

 

گفتنی است؛ در ادامه جلسه اعضای هیئت مدیره و مدیران و اعضای شهرستانی نظام صنف کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان به ارائه مطالب مورد نظر خود پرداختند.