خبرها


دیدار پرسنل جهاد کشاورزی با فرماندار شهرستان بستک

همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی و روئسای ادارات تابعه و جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی با فرماندار بستک دیدار کردند.

همزمان با آغاز هفته جهاد کشاورزی مدیر و کارکنان جهاد کشاورزی و روئسای ادارات تابعه و جمعی از بهره برداران بخش کشاورزی با فرماندار بستک دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بستک، عادل خورشیدی در این دیدار به بیان عملکرد این مدیریت در سال گذشته پرداخت و از همراهی و همکاری پرسنل مدیریت و همکاران ادارات تابعه در منابع طبیعی، دامپزشکی و تعاونی روستایی شهرستان تشکر و قدردانی نمود.

مهندس خورشیدی ادامه داد: اولویت برنامه های کاری این مدیریت با توجه به شرایط و پتانسیل های موجود در شهرستان، ارتقاء توان علمی کارکنان و بهره بردارن، اصلاح و رعایت الگوی کشت و مدیریت مصرف آب، توسعه پرورش بز و شتر و توسعه گلخانه و کاهش کشت فضای باز و تولید محصول سالم می باشد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش و توان علمی و عملی خود را در راستای توسعه کشاورزی پایدار با مدیریت منابع موجود به کار گرفته و خواهیم گرفت.

فرماندار بستک ضمن تبریک هفته جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: با روحیه ی جهادی پر تلاش و خستگی ناپذیر همکاران کاملا آشنا هستم.

وی افزود: خودکفایی و امنیت غذایی را مسئله ی مهمی در استقلال سیاسی و اقتصادی کشور می دانم و از جهادگران میخواهم که برای تحقق این مهم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

پرتابیان تشریح کرد: پرسنل جهاد کشاورزی می بایست تجمع و تمرکز فعالیت های بخش کشاورزی با در نظر گرفتن پتانسیل مناطق برای ارائه خدمات و مدیریت بهتر در دستور کار خود قرار دهند و با استعدادیابی و شناسایی ظرفیت ها و مطالعه ی وضع موجود و دستاوردهای علمی، سرمایه گزاران بخش را حمایت و هدایت نمایند تا سرمایه ها با خیال راحتتر و ریسک کمتر به طرف بخش کشاورزی سوق یابد.

وی اظهارکرد: .کشاورزان می بایست در کاربرد نهاده های کشاورزی از قبیل سموم و بذور و... نهایت دقت را بکار بندند تا کمترین آسیب به منابع آب و خاک وارد گردد و در راستای تولید همیشه سلامت مردم  جامعه را در نظر بگیرند و کارشناسان بخش با نظارت مداوم تولید محصول سالم را جهت ارائه به سفره مردم کشورمان و همچنین صادرات دنبال نمایند.

فرماندار بستک در پایان آموزش را رکن اساسی جهت رسیدن به کشاورزی پایدار دانست و ارزیابی مداوم طرح ها و پروژه ها جهت رفع نواقص و برطرف نمودن مشکلات مهم بر شمرد و ارائه طرح ها و پروژه های جدید با بنیه علمی و مطالعه شده برای پیشرفت کشاورزی منطقه لازم و ضروری دانست.