خبرها


مشکلات اراضی کشاورزی با تعامل مسئولین و پیگیری مردم حل می شود

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از کشاورزان و باغداران شهرستان حاجی آباد اظهار کرد: با تعامل و همکاری مسئولین و پیگیری مردم، میتوانیم مشکلات اراضی و املاک کشاورزان حاجی آباد را برطرف کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، احمد مرادی در این دیدار افزود: نباید اجازه دهیم کشاورزان دغدغه داشته باشند و ناامید شوند؛ وظیفه ماست که مشکلات مردم را احصاء و دسته‌بندی کنیم و به مرکز منتقل نموده تا راه چاره‌ای برایش بیاندیشیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیری‌ها و انتقال مشکلات موجب می‌شود حتی هیات دولت هم وارد گود شود و تصمیم گیری‌هایی انجام دهند تا به نفع مردم باشد.

وی تاکید کرد: از همه درخواست دارم  موضوعاتی را که مطرح می‌کنید پیگیری هم کنید تا حل شود، نمایندگان را در شناسایی مشکلات کمک کنید و خودتان هم پیگیر مسایل باشید تا بتوانیم برای آرامش مردم منطقه کارهای اساسی انجام دهیم.

مرادی خاطرنشان کرد: برای برطرف شدن مشکلات از تمام نمایندگان مردم بخواهید تا گوشه‌ای از کار را بگیرند و مشکل آب،  برق، جاده و مدارس تخریبی در روستاها برطرف شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: به عنوان یک مسؤول و خدمتگزار  وظیفه‌ای در قبال  باوری که مردم به ما پیدا کردند داریم و این باور وظیفه‌مان را بسیار سنگین‌تر می‌کند، این باور مردمی نشان می‌دهد که بطور مستقیم و غیرمستقیم برای امور جاری استان وکشور باید تلاش کنیم.

مرادی گفت: بایستی به گونه‌ای عمل کنیم که انتظارات مردم در بخش‌ها و روستاها برآورده شود و همان‌گونه که اعتماد کردند و ما هم برای جلب رضایت خدا و رضایت مردم نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.

وی با اشاره به مشکلات بی‌آبی در استان گفت: می بایست مشکلات را کم کنیم تا مهاجرت از روستا به شهر کاهش یافته و با غیرتمندی مسیر مهاجرت را از شهر به روستا تغییر دهیم.

مرادی تاکید کرد: در آن سال‌ها انتقال برق، آب و حتی جاده‌کشی بسیار به سختی انجام می‌شد اما بالاخره  با سرسختی و تلاش عوامل اجرایی انجام می‌شد و مردم بسیار خرسند و خوشحال بودند که مشکلات‌شان حل می‌شود، اما بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب، مردم تمایلی به ماندن در روستاها ندارند و هر روز با مشکلات بیشتری مواجه می‌شوند مثلا دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن روستایی که مصوبه دولت هم هست و نباید سختگیری برای وثیقه باشد اما می‌بینیم که بانک‌ها قوانینی مافوق قوانین کشور ایجاد می‌کنند و عملا مانعی برای ارائه تسهیلات به مردم می‌شود.

وی گفت: حتی به استاندار هم عرض کردم زمین را در روستاها به مردم مجانی بدهیم تا کمکی به روستاییان بشود و مردم بمانند و مهاجرت را کاهش دهند تا به ایجاد اشتغال کمک کنیم.

مرادی گفت: از تمامی شوراها درخواست داریم که نا امید و دلسرد نشوند و باور داریم که برای توسعه هر روستا باید خودمان تلاش کنیم، ماهم به عنوان نماینده مردم در برابر مردم مسؤولیم و باید از زمان خود نهایت استفاده را بکنیم.

وی در پایان افزود: بسیار بد است کسی رئیس شورای روستا و یا نماینده مردم در مجلس باشد و در زمان مسؤولیت، مردم او را نشناسند و کمتر در میان خود حضورش را حس کرده باشند.