خبرها


محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی: طرحهای آبزی پروری، احداث گلخانه ها و آبخیزداری از اولویت‌های مهم وزارت کشاورزی است

محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در جمع بهره برداران  و تشکلهای بخش کشاورزی شهرستان رودان حضور پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان: هم زمان با سفر هیئت دولت به استان هرمزگان، با حضور نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، رییسی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی، مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان و سالاری فرماندار شهرستان، نشست صمیمانه ای با بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان رودان در فرمانداری شهرستان انجام شد.

گفتنی است؛ در این نشست حسین رئیسی نماینده مردم شرق استان ضمن تشکر از حضور دکتر نیکبخت در استان، درخواست کشاورزان این منطقه را بیان داشت.

و در ادامه، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی  در جمع بهره برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان رودان با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: عدالت در دولت مردمی حکم می‌کند که به این مناطق بیشتر توجه شود و اینجا قول می‌دهم سقف اعتبارات آبخیزداری در این منطقه افزایش خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: آبخیزداری یعنی تولید آب و در عملیات‌های آبخیزداری با ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب را ذخیره می‌کنند و ۱۲۲ میلیون متر مکعب استعداد کشور  است که ۲۰ میلیون آن انجام شده و در کشور این دانش بومی شده است.

نیکبخت گفت: استان هرمزگان استعداد فراوانی در حوزه آبخیزداری دارد.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی  گفت: طرحهای شیلاتی و صنایع تبدیلی و توسعه گلخانه ها را از دیگر موارد مورد توجه دولت است. که هر چه در توان داشته باشیم خواهیم گذاشت تا در استان‌های جنوبی گلخانه ها توسعه داشته باشد که لازمه آن صنایع تبدیلی است.

ایشان افزود: برای صادرات هیچ محدودیتی را نخواهیم گذاشت و محصول زارعی، باغی و دامی را هیچ‌گاه محدود نکرده ایم و شعار ما این است که تولید کنیم برای صادرات چرا که این امر ضرورت دارد.



اخبار برگزیده