خبرها


میناب تامین کننده بخشی از هندوانه شب یلدا است

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با توجه به همزمانی برداشت هندوانه با شب یلدا، پیش بینی می شود کشاورزان،  بیش از 30 هزار تن محصول برداشت کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس \" طهماسب غلامپور\" افزود: این میزان تولید از سطح 3 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی شهرستان میناب برداشت می شود که با توجه به شرایط اقلیمی این شهرستان، در تمام فصول سال می توان محصولات صیفی و سبزی و هندوانه برداشت کرد. 

وی، اظهار امیدواری کرد که هندوانه این فصل با قیمت مناسبی در نقاط مختلف کشور به فروش برسد.

این مسوول، در ادامه بیان داشت: هندوانه پاییزه در این شهرستان از اواخر شهریور ماه  از ارقام محلی و اصلاحی کشت و برداشت آن از اواخر آبانماه آغاز که عمده آن در دهستانهای توکهور، هشتبندی و کریان کشت می شود.

به گفته ی غلامپور، عملکرد تولید این محصول، بیش از 10 تن در هر هکتار می باشد.

  سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مجموع سطح زیر کشت هندوانه استان را پنج هزار هکتار عنوان کرد که از این میزان میناب با حدود 3 هزار هکتارسطح زیر کشت رتبه اول را به خود اختصاص داده و جاسک و حاجی آباد هر کدام با حدود یکهزار هکتار در رده های بعد قرار دارند.

شرایط آب وهوایی مناسب هرمزگان زمینه های مناسبی را براي كشت وتولید بخش زیادی از نیاز کشور به انواع محصول سبزي و صيفي شامل گوجه فرنگي، خيار سبز، بادمجان، هندوانه، فلفل و سيب زميني  فراهم کرده است بطوریکه کشت محصولات خارج از فصل در این استان توانسته جایگاه استان را در شمار یکی از مطرح ترین استانهای جنوبی در بعد کشاورزی قرار دهد.