خبرها


۵۷ شرکت مشاوره کشاورزی در هرمزگان فعال است

 مدیر ترویج سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: 57 شرکت مشاوره کشاورزی در هرمزگان فعالیت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، "سهراب رمضان پور"، افزود: ارتقاء بازده تولید محصولات کشاورزی به صورت کمی و کیفی، خصوصی سازی و کاهش تصدی گری بخش دولتی، فراهم نمودن زمینه اشتغال و بکارگیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در مزارع و واحدهای تولیدی و تسریع در انتقال یافته های جدید علمی، مهمترین اهداف این سازمان از ایجاد شرکتهای خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی به بخش کشاورزی است.

وی، اظهار داشت: در راستای اعمال سیاست خصوصی سازی و برون سپاری فعالیتهای دستگاههای اجرایی، تاکنون 22 مورد از فعالیتهای جهاد کشاورزی استان به شرکتهای خدمات مشاوره ای فنی و مهندسی واگذار شده است.

به گفته ی این مسوول، فارغ التحصیلان بخش کشاورزی وکارشناسان نیز در فصول زراعی در قالب این شرکتها در واحدهای تولید محصولات کشاورزی به ارائه خدمات به کشاورزان می پردازند.

به گفته ی رمضان پور، از جمله اقداماتی که جهاد کشاورزی استان هرمزگان برای برطرف کردن مشکلات این شرکتها انجام داده عضویت آنها در قالب صندوق توسعه کشاورزی در راستای تقویت بنیه مالی این شرکتها و عدم نیاز این شرکتها برای ارائه وثیقه به سیستم بانکی و برگزاری آموزشهای تخصصی ویژه کارشناسان می باشد.

مدیر ترویج سازمان جهاد کشاورز هرمزگان بیان داشت: سال گذشته 41 شرکت با 60 میلیون ریال کمک دولت، عضو صندوق توسعه کشاورزی شدند و امسال نیز 17 شرکت دیگر در صورت تخصیص  اعتبار در دستور کار قرار خواهند گرفت.

رمضانپور با تاکید بر ترویج فرهنگ خصوصی سازی در حوزه کشاورزی، بیان داشت: شرکتهای خدمات مشاوره ای - فنی و مهندسی بخش کشاورزی نمونه بارز و عملی خصوصی سازی  است که  بخش کشاورزی با دارا بودن تنوع تولیدی و همچنین کثرت بهره برداران و همچنین تعدد فارغ التحصیلان بیکار در سطح جامعه دولتمردان را به این واداشته است تا به دنبال بستری مناسب برای استفاده از کارشناسان در نقاط مختلف بهره برداری کشاورزی باشند.