خبرها

افزون بر۴ میلیارد ریال تسهیلات سوخت به مرغداریهای استان پرداخت شد

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 4 میلیارد و 852 میلیارد ریال تسهیلات سوخت  از طریق سیستم بانکی وصندوق حمایت از بخش کشاورزی به 10 واحد مرغداری در استان پرداخت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "محمد قریشی" افزود: از این میزان پرداخت شده، 3 میلیارد و 932 میلیون ریال از طریق سیستم بانکی و 920 میلیون ریال از طریق صندوق حمایت از بخش کشاورزی پرداخت شده است.

 وی اضافه کرد: برای بروزرسانی تجهیزات در مرغداریهای استان حدود پنج میلیارد ریال، اختصاص یافته است.

وی، در خصوص قراردادهای بیمه منعقد شده در واحدهای مرغداری استان اظهار داشت: با توجه به اینکه طبق قانون، جوجه یکروزه باید توسط مزرعه مرغ مادر بیمه شده و پس از صدور بیمه نامه به واحدهای مرغداری ارسال شود، میزان بیمه مطابق با جوجه ریزی خواهد بود و در شش ماهه اول امسال پنج میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

این مسوول، در ادامه به میزان گوشت تولیدی توسط مرغداریهای استان اشاره کرد و بیان داشت: در شش ماهه اول امسال حدود 7 هزار و 500 تن گوشت مرغ تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 700 تن کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: با توجه به تعداد مرغداری های جدید و میزان جوجه ریزی سه ماهه سوم احتمال افزایش تولید وجود دارد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه پیش بینی می شود تولید گوشت مرغ تا پایان امسال به حدود 17 هزار تن برسید، گفت: با شرایط فعلی حدود 78 درصد نیاز استان تامین می شود.

قریشی در ادامه افزود: از نظر ظرفیت ایجاد شده، حدود 8/4 میلیون قطعه در هر دوره پتانسیل وجود دارد که اگر شرایط بازار مناسب باشد حدود 20 هزار تن توان تولید وجود دارد  که با این شرایط، احتمال 86 درصد گوشت مرغ مود نیاز استان تامین خواهد شد.

249 واحد مرغداری به ظرفیت 8/4 میلیون قطعه در هر دوره  در استان وجود دارد که از این تعداد حدود 176 واحد جوجه ریزی کرده اند و در صورت فراهم بودن شرایط مناسب  مابقی نیز جوجه ریزی خواهند داشت.