خبرها


توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی با اجرای طرح نوین آبیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به محدود بودن منابع آب شیرین و ضرورت حفظ و مدیریت این منابع در استان گفت: در این راستا، اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان گسترش می یابد.  

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "علینقی صالحی" افزود: از ابتدای اجرای این طرح که از سال 72 در استان آغاز شده، تاکنون حدود 64 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به این سیستم مجهز شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی امسال برای اجرای این طرح در زمین های باغی و زراعی استان ، 21 هزار و 238 هکتار می باشد و مقدمات اجرای آبیاری تحت فشار در سطح 15 هزار هکتار فراهم شده که از این میزان، بیش از نه هزار هکتار اجرایی شده است.

صالحی اضافه کرد: با اجرای این سطح رکورد جدیدی در بخش کشاورزی به ثبت خواهد رسید.

این مسوول، بیان داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال آینده، 91 هزار هکتار از 148 هزار هکتار اراضی که مستعد آبیاری تحت فشار می باشند، تحت پوشش این سیستم قرار گیرند.

صالحی، گفت: سال گذشته نیز 13هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز شد.

به گفته ی وی، افزایش تولید محصول در واحد سطح، استفاد بهتر از آب، کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف کود و کاهش تاثیر شوری آب در رویش گیاه از مزایای اجرای طرح آبیاری تحت فشار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با اشاره به خشكسالي يك دهه اخير در اين استان اظهار داشت: براي جلوگيري از خسارت كشاورزان راهي جز استفاده از روشهاي نوين آبياري ندارند و دولت نيز در اين زمينه با پرداخت تسهيلات بلاعوض و ارزان از بهره برداران حمايت مي كند