خبرها

ضروت داشتن شناسنامه بهره بردار برای بهره برداران بخش کشاورزی

 رییس اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اجرای طرح ملی  ثبت نام بهره برداران بخش کشاورزی که از شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است، گفت: داشتن شناسنامه بهره بردار جهت ارائه خدمات بهتر ضروری است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، "افشین مرادی"، از بهره برداران خواست که نسبت به نام نویسی در سامانه پایگاه اطلاعات كشاورزی كشور كه هدف نهایی آن شناسنامه دار کردن فعالیت کشاورزان است اقدام کنند.

وی، اظهار داشت: با توجه به گستردگی استان و پراكندگی آبادیهای تابعه علاوه بر پارچه نویسی و ارسال پیامک به برخی از بهره برداران (مرغداریهای صنعتی)، از مدیریتهای شهرستانی، مراکز جهاد کشاورزی، تعاونیها واتحادیه های دامداری، مرغداری، شیلاتی و روستایی، شوراها، معتمدین و مطلعین محلی، نظام صنفی فعالیتهای کشاورزی و منابع طبیعی، ادارات دامپزشکی شهرستانی، شیلات مناطق، روزنامه های محلی، شبکه خبری و استانی خلیج فارس، فرمانداریها، بخشداریها، دهیاریها، شوراها، شرکتهای خدمات مشاوره ای خواسته شده که در این زمینه اطلاع رسانی و كشاورزان را برای ثبت نام در این طرح تشویق كنند.

رییس اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد كشاورزی هرمزگان بیان داشت: مرحله اول طرح شناسنامه دار كردن بهره برداران در سراسر كشور به صورت خوداظهاری است كه بهترین موقعیت برای نام نویسی بهره برداران خواهد بود كه با وارد كردن اطلاعات شناسنامه ای و کارت ملی (شماره ملی و کدپستی) خود در سامانه پایگاه اطلاعات كشاورزی به نشانی ' shenasnameh.maj.ir' ثبت نام كنند.

وی از توصیف مكانی اطلاعات بهره برداران بعنوان مراحل بعدی این طرح نام برد كه در قالب آن مختصات جغرافیایی محل فعالیت بهره بردار در زیر بخشهای زراعی، باغداری، دامداری، آبزی پروری و ... روی نقشه نیز قابل شناسایی خواهد بود.

مرادی تصریح كرد: ازسنوات آینده عمده خدمات قابل ارائه به بهره برداران، بر پایه اطلاعات موجود در این سامانه خواهد بود.

ثبت از بهره برداران بخش کشاورزی استان در سامانه پایگاه اطلاعات كشاورزی تا پایان آبان ماه تمدید شده است.

بر اساس اطلاعات برآوردی بوسیله مدیریت های جهاد كشاورزی شهرستانها و بخش ها در حال حاضر 110 هزار بهره بردار در استان هرمزگان فعالیت دارند.