خبرها


پیش بینی برداشت ۹۰ تن زیتون از باغات حاجی آباد

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد هرمزگان از آغاز برداشت زیتون از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 90 تن از این نوع محصول برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس "ناظم عباس زاده"، سطح زیر کشت امسال این محصول را  75 هکتار ذکر کرد و افزود: سطح زیر کشت سال گذشته نیز همین میزان بوده است.

وی، میزان تولید محصول سال گذشته را  60 تن اعلام کرد.

این مسوول، دهستانهای درآگاه، کوه شاه و فارغان را از عمده نقاط تولید این محصول عنوان و اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال عملکرد تولید در هر هکتار به 2/1 تن در هر هکتار افزایش یابد.

عباس زاده، دوره های آموزشی ترویجی، عملیات به زراعی، توزیع کود و سم را از جمله اقداماتی ذکر کرد که برای افزایش تولید این محصول انجام شده است.

به گفته ی مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد، این شهرستان به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب با کشت این محصول، رتبه اول تولید را در استان به خود اختصاص داده است.

وی، فصل برداشت این محصول را نیمه دوم مهر ماه تا نیمه اول آبانماه عنوان کرد.

   روغن زیتون بخشی از نیاز های غذایی کشور ما را تأمین می کند که اگر از میوه ی سالم و با اصول صحیح استخراج و نگاهداری شود، علاوه بر خودکفایی غذایی، در پیشگیری و درمان انواع بیماری ها و بالا بردن سلامت جامعه نیز مؤثر خواهد بود.