خبرها

پیش بینی برداشت ۱۲۵ هزار تن هندوانه از مزارع میناب

 

مدیر جهاد کشاورزی میناب گفت: پیش بینی می شود 125 هزار تن هندوانه خارج از فصل در این شهرستان تولید شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، " مهندس موسوی زاده"، میزان سطح زیر کشت این محصول را پنج هزار هکتار عنوان کرد و افزود: عملکرد تولید در هر هکتار 25 تن می باشد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته، در سطح پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میناب هندوانه کشت شد که 125 هزار تن محصول عاید کشاورزان شد که با عملکرد تولید 25 تن در هر هکتار همراه بود.

موسوی زاده، نقاط مهم تولید را دهستانهای چاه شیرین، تیرور، گربند، چاه اسماعیل و دمشهر ذکر کرد و گفت: آموزشهای ترویجی در زمینه عملیات بهزراعی، مبارزه با آفات و بیماریها و استفاده از ارقام مناسب با منطقه در کیفیت محصول تاثیر دارد.

این مسوول، تولید خارج از فصل را از مزیت های مهم تولید هندوانه در این شهرستان بشمار آورد و ادامه داد: فصل کاشت هندوانه در میناب از شهریور ماه آغاز و برداشت آن نیز تا اوایل دیماه ادامه دارد.

وی، با توجه به همزمانی فصل برداشت این محصول با شب یلدا اظهار امیدواری کرد که هندوانه این فصل با قیمت مناسبی به فروش برسد و به اقصی نقاط کشور ارسال شود.

قابل ذکر است که با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان میناب، در تمام فصول سال می توان محصولات صیفی و سبزی و هندوانه برداشت کرد.