خبرها


در شهرستان میناب آغاز جشنواره انبه و یاسمین گل در میناب

دهمین جشنواره شکرگزاری انبه و یاسمین گل میناب با حضور رادمهر معاون استاندار و فرماندار ویژه در بوستان ملت شهر میناب بر پا شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، این جشنواره به مدت سه روز از تاریخ ۲۷ تا ۲۹ شهریور ماه در شهرستان میناب بر پا شده است.

رادمهر در حاشیه این مراسم و افتتاح نمایشگاه محصولات مشاغل خانگی، تولیدات باغی و کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر، دبیر جشنواره، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب و همه کسانی که به هر نحوی در بر پایی و برگزاری این مراسم همکاری و همراهی داشتند گفت: این جشنواره می تواند در جهت فرصت های اجتماعی و اقتصادی نشاط و پیشرفت ایجاد کند.

وی افزود: بر پایی این نمایشگاه با توجه به اینکه در غرفه های آن محصولات محلی و تولیدات کشاورزی به نمایش گذاشته شده می تواند محصولات شهرستان میناب را به سایر نقاط مختلف کشور معرفی نمایند. 

ناصر نور زاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب ضمن حضور در نمایشگاه و بر پایی دو غرفه دستاوردها و تولیدات بخش کشاورزی و همچنین محصولات تولیدی صندوق های خرد زنان روستائی گفت: شهرستان میناب با دارا بودن ۱۷۰۰ هکتار انبه و تولید سالیانه بالغ بر ۱۷ هزار تن انبه قطب تولید محصول انبه در کشور محسوب می شود.

وی افزود: ارقام کشت شده در این شهرستان شامل واریته های داخلی کلانفر، کلک سرخ، هلیلی، آلمهتری و ارقام تجاری شامل لانگرا، سندری و آلفونسو است.