خبرها


با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیران کل در جهاد کشاورزی هرمزگان

جلسه شورای هماهنگی مدیران کل با حضور دکتر اخوان مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیران کل ادارات کل تابعه و نمایندگان و مشاوران مدیران کل در روز چهارشنبه ۹ اسفند۱۴۰۲ درسالن جلسات جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در این جلسه حجت الاسلام صالحی سرپرست نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان بیان کرد: پایه و اساس در نظام توحیدی یک چیز است و آن هم این است که ما جریان توحید و محور توحید را توسعه و تقویت کنیم. آنچه ما در آن اثر داریم این فرایند بزرگ است. انقلاب اسلامی امروز به عنوان محل حیات بسیاری از انگیزه های توحیدی تجلی پیدا کرده است.

امروز جمهوری اسلامی توانسته اقتدار را ایجاد کند، تا مشارکت مردم را با خودش همراه کند و مردم را به عنوان میدان داران اصلی عرصه مدیریت کشور انتخاب  کند. لذا ما باید این را بر عهده خود بدانیم که در این فرایند آن وظیفه و رسالت و مسئولیتی که بر عهده ما است را به فضل الهی با این باور که در مسیر توسعه عقیده مردم همت داریم و داشته باشیم پیگیری کنیم. این آزمون پیش رو هم که بعنوان یکی از همان آزمون های خیلی بزرگ و محل فخر انقلاب اسلامی در مشارکت و حضور مردم و دفاع مردم از آرمان های انقلاب ما باشد که همان انتخابات پیش رو است. ما و همه عزیزان که جامعه مخاطبی داریم موظف هستیم که در این عرصه، تبلیغ این نکته را داشته باشیم.

اخوان مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: در خصوص ستاد ملی نخبگان و جوانان مقام عالی وزارت نظام نامه ای را در۲۶ دیماه به تمام دستگاه های زیرمجموعه جهاد کشاورزی ابلاغ کرد و نامه در سطح سازمان جهاد کشاورزی ارجاع داده شد، که بر اساس این نظام نامه بنا به پیشنهاد روسای سازمان ها و ادارات کل، مشاورینی به ما معرفی کردند که در حال حاضر ۲۴۰ مشاور در سراسر کشور به وزارتخانه معرفی شده اند که ابلاغهایشان صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: حیطه کاری این ستاد مربوط به حوزه ستادی، سازمانها، ادارات کل و موسسات و شرکت های وابسته به جهاد کشاورزی است. در نظام نامه ابلاغى از تمامی دستگاه های زیر مجموعه خواسته شده که نماینده ای را تحت عنوان مشاور جوان و نخبگان دستگاه های متبوع به ستاد معرفی کنند که تقریبا تمام نمایندگان معرفی شدند. مسئولیت کاری مشاوران جوان و نخبگان در دستگاه های اجرایی صرفا یک پست تشریفاتی نیست بلکه بر اساس شرح وظایف که در نظام نامه آمده بر اساس جلساتی که هفتگی برگزار میگردد در قالب کارگروه های تخصصى از همکاران گزارش کار خواهیم خواست و این مشاوران در کنار شرح وظایفی که در دستگاه های خودشان دارند اول باید تمام وقت در اختیار مدیران و مسئولان ذی ربط باشند و بعد سیاست های ستاد را هم پیش ببرند.

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست نیروهای جوان و نخبه ای که معرفی شدند جایگزین نیروهای قدیم بشوند بلکه در کنار افرادی که قدیمی تر هستند و تجربه بیشتری دارند به عنوان بازوی حمایتی مدیران عمل کنند و این موضوع را با هماهنگی روسا و معاونت های سازمان و اداره ها پیگیری کنند.

اخوان افزود: استان هرمزگان بدلیل شرایط خاص اقلیمی و ظرفیت های بالقوه ای که دارد در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی جزء استانهای شاخص است همچنین ظرفیت خاصی که استان در حوزه شیلات و آبزی پروری دارد نقش بسزایی در تولید کشور دارد.

عباس مؤیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان هم در ادامه این نشست گفت: رونق فعالیت جوانان ما به ویژه جوانانی که تخصصشان مرتبط در حوزه کشاورزی است، در گسترش کشاورزی استان هرمزگان کمک می کند، چه در بحث توسعه و چه در بحث رشد کشاورزی این جوانان آینده سازان سازمان، استان و کشور هستند.

وی در خصوص مبحث پروژه های میثاق نامه افزود: میثاق نامه یک مدل از تفاهم نامه است که ما در استان با ابتکار آقای مهندس دوستی استاندار استان هرمزگان از سال گذشته شروع کردیم، که ایشان با خیلی از دستگاه هایی که در حوزه های اقتصادی و زیرساختی استان پیشران هستند میثاق نامه ای را هر ساله امضا می کند که هم برای دستگاه و هم خودشان تعهدی ایجاد میشود که تمام منابع و هزینه ها و نیروهای انسانی بسیج شوند برای بحث این پیشران هایی که تدوین و ثبت می شود. این مبادله در واقع یک تفاهم نامه الزام آور است که تجزیه منابع، برنامه ها و راهبردها و تقریبا اهداف یک ساله دستگاه ها و وظایف مستمر شان را معین می کند.

وی در ادامه جلسه گفت: حوزه جوانان و بحث نظام نامه تدوین شده ذیل آن و بحث جانشین پروری که دنبال میشود یک طرف موضوع است و طرف دیگر موضوع استفاده از دانش روز جوانان است. زیرا که بحث بیشتر به سمت دانش بنیان شدن کشاورزی است. لذا جوانان تحصیل کرده میتوانند خیلی در این عرصه کمک کنند و از دستاوردهای حوزه دانش که به یمن وجود این جوانان است در پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و حتی خود دستگاه های اجرایی استفاده کنیم.