خبرها


تولید ۷۰میلیون نشاء سبزی وصیفی در هرمزگان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال بیش از 70میلیون نشاء سبزی وصیفی در استان تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال بیش از 70میلیون نشاء سبزی و صیفی در استان تولید می شود.

به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، دکتر سید سعید مدرس افزود : سال گذشته در گلخانه ها ی تولید نشاء سبزی و صیفی استان قریب به 64 میلیون نشاء تولید شد .

وی خاطر نشان کرد : تولید نشاء امسال به دلیل استقبال کشاوزان و بازار مناسب نسبت به سال قبل 10 درصد افزایش دارد.

مدرس بیان داشت : گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان مهمترین نشاء های تولیدی در هرمزگان هستند.

وی با اشاره به اینکه سطح گلخانه های تولید نشاء 13.1 هکتار است اظهار داشت : فعالیت تولید نشاء در مناطق شمالی استان از جمله شهرستان حاجی آباد از تیر ماه آغاز و پس از آماده سازی گلخانه ها از اواخر تیرماه کاشت بذر در سینی های نشاء صورت می گیرد و عملیات انتقال نشاء به زمین اصلی از اوایل شهریور ماه آغاز و تا آبانماه ادامه دارد .

مدرس ادامه داد : عملیات آماده سازی و کاشت بذر در مناطق جنوبی از جمله شهرستانهای رودان، میناب و پارسیان از مرداد ماه آغاز و تا شهریور ادامه دارد و کار انتقال نشاء به زمین اصلی از مهرماه شروع و تا آذر ماه ادامه دارد.

وی یاد آور شد : علاوه بر کشت نشاء سبزی و صیفی در سطح 4هزار متر مربع، بیش از 3میلیون نشاء گل تولید می شود.