خبرها

حاجی آباد رتبه اول کشت های گلخانه ای را به خود اختصاص داده است.

مدیرجهاد کشاورزی حاجی آباد گفت: این شهرستان با 59 هکتار سطح زیر کشت گلخانه ای ،رتبه اول کشت گلخانه ای استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، محمدعلی علیپور افزود: ازاین میزان سطح زیر کشت حدود 10هزار تن محصول برداشت می شود.

وی، عمده محصولات کشت شده در گلخانه ها را شامل گوجه فرنگی ،خیارسبز،فلفل و بادمجان عنوان و اضافه کرد: 70درصد این کشت ها مربوط به گوجه فرنگی و 25 درصد به خیار و مابقی به فلفل و بادمجان اختصاص دارد که عملکرد تولید محصولات گلخانه ای 180 تن درهرهکتار برآورد می شود.

علیپور اظهارکرد: با آغاز کشت محصول گوجه فرنگی فعالیت خود را از نیمه دوم مردادماه شروع و با کشت خیار سبز به پایان می رساند و برداشت تا نیمه دوم اردیبهشت سال آینده ادامه دارد.

وی مدت فعالیت در هر دوره 9ماه عنوان کردوافزود: دراین مدت تعداد300نفر کارگر ماهر بصورت دائم و حدود چهارو400نفر بصورت فصلی مشغول به فعالیت می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حاجی آباد با اشاره به عمده فعالیت های انجام شده به توزیع نهاده های موردنیا اعم از کارت و نوار زرد ، کودهای شمیمیایی سموم بیولوژیکی ،اجرای برنامه های آموزش و فرهنگ سازی در قالب کلاس و کارگاه ، آموزش های انفرادی و اجرای طرح مدیریت تلفیقی آفات و بیماریها اشاره کرد.

علیپور از مزیت تولید این محصولات می توان تولید خارج از فصل ،ارز آوری و اشتغال زایی استفاده بهینه از عوامل تولید نام برد.