خبرها


تاکنون بیش از۴۰درصد رطب از نخلستانهای این شهرستان برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک از ادامه برداشت رطب از نخلستانهای این شهرستان خبر داد و افزود: 40درصد رطب از نخلستانهای بستک برداشت شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان،عباس مویدی گفت: سطح زیر کشت نخیلات در شهرستان بستک یک هزارو 820هکتار بوده که پیش بینی می شود در سالجاری میزان چهارهزارو 900 تن خرما تولید شود.

مویدی دلایل افزایش عملکرد تولید نسبت به سال گذشته را عواملی چون بارور شدن نهال های سال گذشته ،حذف نخیلات فرسوده و جایگزینی آنها با نخلهای جوان ،مبارزه صحیح با آفات نخیلات عنوان کرد.

وی افزود: خرمای تولیدی علاوه بر مصرف شهرستان به شهرستانهای همجوار و استان فارس و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می گردد.

مویدی ابراز داشت : هرساله میزان یک هزارو 500 تن ازاین محصول بصورت خارک و رطب ازاین نخلستانها برداشت و روانه بازار می گردد که تاکنون 40درصد برداشت انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی بستک با بیان اینکه برداشت رطب از ارقام زودرس نظیر بیشی و خنیزی انجام شده است و ارقام دیر رس مانند خاصوبی در حال برداشت می باشد.

 وی با اشاره به اینکه بهترین ارقام تولیدی این شهرستان خاصوبی ،خنیزی و برمی اشاره کرد،افزود:برداشت رطب دراین شهرستان از اواسط تیرماه شروع و ارقام دیررس مانند خصاب و هلالی تا بهمن ماه ادامه می یابد.