خبرها


حمایت از تعاونی ها و تشکلهای کشاورزی از مهمترین اولویت های این بخش است

جلسه هم اندیشی برای بررسی مشکلات تشکل های کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مشاور استاندار در امور کشاورزی و مدیران ادارات تابعه  و جمعی از نمایندگان تشکلهای این بخش برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، مهندس ناصر حیدری پوری ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در جلسه تشکل های کشاورزی که بندرعباس برگزار شد، ضمن اشاره به مسئولیت و اهداف وزارت جهاد کشاورزی  ، حمایت از تشکلهای این بخش را از مهمترین اولویت ها و اهداف برشمرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه هرمزگان به لحاظ شرایط اقلیمی ، توانمند و مستعد کشاورزی می باشد اظهار داشت: با توجه به استعدادهای موجود ،توانمندی های مدیران و کارشناسان ،فعالیت مستمر و کارآمد این افراد ، باید زمینه های رشد تشکلها را فراهم نمود و از فعالیت آنان در عرصه کشاورزی و تولید ملی حمایت نمود.

وی خواستار تلاش مدام تعاونی ها و تشکل ها در جهت ارتقاء بخش کشاورزی استان شد و افزود:باید با برنامه ریزی و تلاش گام های موثرتری برداشته شود.

حیدری پوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: تشکلها باید بطور مستمر در عرصه بخش کشاورزی فعال باشند و با  بخش دولتی و متخصصین این بخش بعنوان یک زنجیره  همکاری نزدیکی داشته باشند.

وی اذعان داشت: تشکل ها  و اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی نقش اساسی را در اهداف جهاد کشاورزی دارند،افزود:سود تسهیلات بانکی برای کشاورزان بالاست و کشاورزان برای عرضه محصولات تولیدی مشکل دارند و معافیت بیمه ای ندارند. ،وی در ادامه افزود: بایددرصدد این باشیم افراد علاقه مند را به بخش کشاورزی سوق دهیم تا ظرفیت سازی صورت گیرد.

حیدری پوری بیان کرد: برای رفع مشکلات کشاورزان در تولید ،پس از تولید و صادرات باید از ظرفیت های تعاونی ها بهره گرفت.

وی یادآور شد: در واقع نظام صنفی کشاورزی دارای مسئولیت اجتماعی در قبال مصرف کنندگان محصولات کشاورزی نیز باید باشد و برای عملیاتی شدن سیاستها، بعنوان یک حلقه واسطه میان دولت و تولیدکننده نیز تلقی می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی  با اشاره به آبزی پروری و صید ابراز داشت: استان هرمزگان رتبه صید اول را در کشور به خود اختصاص داده است بنابراین باید از تشکل های این بخش حمایت شود . وی باتاکید بر  حفاظت از منابع شیلات و حمایت از صندوق بخش کشاورزی وجلوگیری از تخلفات در عرصه منابع طبیعی وی افزود: : ضمن بررسی راهکارها و پتانسیل ها در بخش کشاورزی در سرمایه گذاری دقت کنیم تا از رقابت عقب نمانیم باید .  

در این نشست  که نمایندگان تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی، مسئولان  ادارات دامپزشکی ،مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی ، شیلات ،تعاون روستایی حضور داشتند و مسائل تعاونی ها و  تشکلهای کشاورزی  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.