خبرها

تقویم زراعی محصولات کشاورزی استان تدوین می شود.

 

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزرات متبوع، تدوین تقویم زراعی محصولات را در دستور کار خود قرار داده و 36 محصول از کل محصولات زراعی و باغی را انتخاب و جهت گردآوری اقلام لازم به استانها ابلاغ نمود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، افشین مرادی افزود: از نیمه تیرماه تا مردادماه عملیات جمع آوری داده ها انجام و بیش از 13 هزار فیلد اطلاعاتی مربوط به 22 محصول موجود در مناطق استان، طبق فرمت مربوطه تهیه و به منظور تلفیق و تدوین تقویم کشوری به دفتر مرکزی ارسال شد.

وی اظهار داشت: با همکاری واحدهای تخصصی شهرستانهای تابعه، اطلاعات مورد نظر گردآوری و در نرم افزار طراحی شده ثبت گردید.

افشین مرادی تصریح کرد: 13 محصول زراعی و 9 محصول باغی از محصولاتی هستند که برای آنها تقویم زراعی به تفکیک زمان کاشت و برداشت تهیه گردید.

رئیس اداره آمار و فناوری اطلاعات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از آنجاییکه تعداد اقلیم در نقاط مختلف کشور و حتی گسترش دامنه این تفاوت در حوزه استان، به عنوان یک عامل تاثیر گذار در سیکل تولید محصولات کشاورزی محسوب میشود، لذا اطلاعات چرخه تولید بر اساس تقویم زمانی کاشت و برداشت از مهم‌ترین متغیرهای تولید بوده و لزوم استفاده از این اطلاعات در برنامه ریزیهای ملی و منطقه ای ضروری بنظر میرسد.