خبرها


نقش عشایر غیور در پاسداری از انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است

 

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و بمناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت روستاییان و عشایر مناطق مختلف استان و با حضور مسئولان استان جشن بزرگ انقلاب در شهرستان رودان برگزار شد . به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، در این مراسم مشاور عالی استاندار هرمزگان ، فرماندار رودان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی  و جمعی از مسئولان  حضور داشتند .

حقیری زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه نقش عشایر در پاسداری از انقلاب اسلامی بسیار ارزشمند است اظهار داشت : سلحشوران واقعی را باید در میان عشایر با ایمان و وطن دوست جستجو کرد. امروز هم به وجود عشایر برای استمرار انقلاب نیاز است که با تعهد و ایمان و شجاعت از مرزهای فیزیکی و اقتصاد  کشور در مقابل دشمنان دفاع کنند.

صالحی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز ابراز داشت : استقلال و عزت کشور در گرو زحمات عشایر است و این قشر متعهد با تلاش خستگی ناپذیر خود نقش مهمی در اقتصاد و افزایش تولیدات دامی و امنیت غذایی مردم جامعه دارند.

حجت الاسلام فخرایی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی نیز از نقش و زحمات عشایر استان در تولیدات دامی و تاثیر گذاری در اقتصاد استان قدردانی کرد و یادآور شد : نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی ونیز  تداوم آن بسیار ارزشمند و تاثیرگذار است .

شایان ذکر است عشایر ایل های شمس الدینی، منظری توکلی، مهنی، کوشاهی، دلورک، جمالی، خراسانی، راینی، کهوری، قاسمی، موسی پور و غربا با برگزاری آئین های سنتی، برنامه های شاد و متنوع سی و پنجمین بهار انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند و با آرمان های والای انقلاب، نظام، امام راحل، شهدا، ولایت فقیه و رهبری تجدید بیعت کردند.

عشایر سختکوش و تلاشگر ساکن در شهرستان رودان با ستایش روحیه ایثارگری، رشادت، شهامت، شجاعت و شهادت طلبی ملت غیور ایران در دفاع از آرمان ها و ارزش های والای اسلامی و انقلابی؛ در راه پاسداری از میراث عظیم امام (ره) و شهدا با یکدیگر هم پیمان شدند.

در حاشیه ی این جشن نمایشگاه توانمندی زنان روستایی عشایری در جهت معرفی آئین ، آداب و سنن عشایر، معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای محلی برپا گردید.

تعداد عشایر بخش رودخانه حدود 1100  خانوار می باشد و این در حالی است که استان هرمزگان بالای 3 هزار خانوار عشایرنشین را داراست .