خبرها


جشن انقلاب در کانون اسکان عشایر هرمزگان برگزار می شود

 

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و بمناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت روستاییان و عشایر مناطق مختلف استان ، جشن بزرگ عشایر شنبه 19/11/92 برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزیهرمزگان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی گفت : جشن عشایر هر ساله با هدف معرفی و شناسایی خدمات ارزنده عشایر زحمتکش برگزار می شود .

مهندس "علینقی صالحی " با بیان اینکه کانون اسکان عشایر "چاه شور " از متولیان اصلی برگزاری این جشن می باشد  اظهار داشت :  جشن عشایر امسال در بخش رودخانه برگزار خواهد شد.

به گفته وی ، تعداد عشایر بخش رودخانه حدود 1100  خانوار می باشد و این در حالی است که استان هرمزگان بالای 3 هزار خانوار عشایرنشین را داراست .

وی در ادامه افزایش نقش عشایر در تولید محصولات دامی ، افزایش توان تولید ملی و بی نیازی از واردات را از دیگر اهداف این جشن عنوان داشت .

رییس سازمان جهاد کشاورزی همچنین در پایان تصریح داشت : این سازمان در ایام دهه فجر برنامه های دیگری در بخش عشایر شامل برپایی برنامه ها و جشن های انقلاب در مناطق روستایی در سرتاسر استان ، مسابقات فرهنگی و قرآنی و ورزشی ، دیدار با خانواده ها ی معظم شاهد و ایثارگر ، مسابقات شتردوانی ، ماهیگیری و نمایشگاه توانمندیهای زنان روستایی نیز برگزار می نماید .

شایان ذکر است ؛ در حاشیه ی این جشن نمایشگاه توانمندی زنان روستایی دهستان مسافرآباد در جهت معرفی آئین ، آداب و سنن عشایر، معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای محلی برپا می باشد .