خبرها


برداشت گوجه فرنگی خارج از فصل درشهرستان پارسیان آغازشد

 

مدیر جهادکشاورزی پارسیان از آغاز برداشت گوجه فرنگی در پارسیان خبرداد و گفت: گوجه فرنگی پارسیان یکی از محصولات خارج از فصل کشور محسوب می گردد که تامین خلا محصول در بازار سالانه را به دوش می کشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان پارسیان محصول گوجه فرنگی پارسیان وارد بازار شد. کشت گوجه فرنگی در این شهرستان از اول شهریورماه آغاز وتا پایان آبان ماه ادامه دارد.و پس از عملیات کاشت، داشت و برداشت آن در آذرماه آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد یافت.

یعقوب دلدارگفت:2 هزار هکتار از اراضی این شهرستان هم اکنون به کشت گوجه فرنگی  فضای بازوهشت هکتاربه کشت گوجه فرنگی گلخانه ای وداربستی اختصاص یافته است.

وی در ادامه ضمن اشاره به ارقام کشت شده اذعان داشت: تولیدسالانه 60الی 65هزارتن می باشد که متوسط عملکرد درهرهکتار30تن است.

این مسئول افزود: بخش عمده تولید محصول شهرستان در داخل کشور وبه استانهای آذربایجان ،همدان،اصفهان،فارس،خراسان وسیستان وبلوچستان وبخشی هم در داخل شهرستان های همجوار وکشورهای همجوارصادرمیگردد.ازلحاظ سطح زیرکشت رتبه سوم وازلحاظ تولید،رتبه دوم را دارا است.گفتنی است:تاکنون 400هکتار ازمجموع 2هزارهکتارتحت بیمه قرارگرفته اند.