خبرها


فعالیت ۳۲ سردخانه بخش کشاورزی به ظرفیت ۱۴ هزار تن در هرمزگان

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ، ظرفیت سردخانه های شیلاتی ،زراعی وباغی این استان را بیش از 14 هزار تن عنوان کرد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مهندس سهراب رمضان پور اظهار کرد:از آنجایی که صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به عنوان حلقه تکمیل کننده تولید مواد غذایی نقش مهمی در توسعه کمی وکیفی محصولات کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد : توسعه آنها می تواند در زمینه کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، فرآوری محصولات، افزایش مدت نگهداری محصولات و فراهم آمدن زمینه اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و دستیابی به تولید پایدار و امنیت غذائی تاثیرات زیادی داشته باشد.

مدیر صنایع سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: دراین زمینه نیز عملکرد خوبی داشته ایم طوریکه در یک دهه اخیر دهها واحد فرآوری و تولیدی در سطح این استان بوسیله متقاضیان بخش خصوصی ایجاد شده است.

رمضان پور ، ظرفیت سردخانه ای ایجاد شده برای محصولات شیلاتی ، زراعی و باغی این استان را بیش از 14هزارتن عنوان کرد و گفت: با بهره برداری و تکمیل سردخانه های در دست احداث 36 هزار تن به ظرفیت سردخانه های این استان افزوده می شود که با توجه به میزان تولیدات دو میلیون و 400 هزارتنی محصولات نیاز به 60هزارتن فضای سردخانه ای است.