خبرها


۴۴ هزار قطعه مرغ سبز در هرمزگان تولید شد

معاون بهبود توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: در راستای تولید وتوسعه طی سال جاری تاکنون 44 هزار قطعه مرغ (ارگانیک) در مرغداری های این استان تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان   ابراهيم طغرلي شنبه ، اظهاركرد:این تعداد مرغ در سه واحد از مرغداری های طرف قرار داد این معاونت به میزان 13 هزار قطعه در بندر عباس ،11هزار قطعه در رودان و20 هزار قطعه در بستک تولید شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 24 هزار قطعه مرغ سبز تولید شده  ابراز داشت :مرحله سوم آن نیز به مقدار 20 هزار قطعه تا پایان دی ماه به بازار مصرف عرضه می شود.

    مرغ سبز شامل توليداتي است كه در طول دوره پرورش از هيچ نوع آنتي بيوتيكي چه به صورت آشاميدني، تزريقي و يا مخلوط با دان مرغ استفاده نشود و مرغداري ها براي توليد تنها ازشيوه هاي طبيعي اعلام شده از سوي كارشناسان استفاده كنند.

وي از توليد محصول سالم (ارگانيك) در بخش هاي مختلف از جمله مرغ گوشتي بعنوان يكي از مهم ترين برنامه هاي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان نام برد و گفت : در اين راستا از اوايل سال 89 تاكنون پروژه هاي متعددي ازجمله بهينه سازي سالن ها، نصب داكت، تامين دان استاندارد و همچنين ارتقاي فعاليتهاي بهداشتي و بهبود مديريت پرورش با همكاري دامپزشكي در دستوركار قرار گرفته است.

حدود دو دهه  است كه محصولات كشاورزي و زيربخش هاي آن به خصوص گوشت سفيد، قرمز، تخم مرغ و حتي عسل به سالم و غير سالم طبقه بندي و برای اطمينان خاطر و سهولت در دستيابي مصرف كنندگان از بسته بندي مخصوص با برچسب ويژه استفاده مي شود.

وي با اشاره به استقبال مصرف كنندگان از توليد محصول سالم ( مرغ سبز) و قيمت مناسب آن ابراز اميدواري كرد كه هر دوره بر تعداد مرغداري هاي متقاضي توليد مرغ سبز اين استان افزوده شود.
  هر كيلوگرم مرغ سبز بسته بندي شده در بسته ها مخصوص بين دو تا سه هزار ريال بيشتر، نسبت به مرغهاي معمولي در بازار عرضه مي شود.
 طغرلي خاطرنشان ساخت: در اجراي طرح توليد مرغ سبز، در طول دوره 45 روزه پرورش ميزان مانده احتمالي دارويي به ويژه آنتي بيوتيك در بدن مرغها سه نوبت اندازه گيري مي شود.

  به گفته اين مقام مسوول در سازمان جهادكشاورزي هرمزگان، در صورت رعايت نكات بهداشتي به مرغداري هاي طرف قرارداد  مجوز توليد و حتي برچسب ويژه مرغ سبز داده مي شود كه با استفاده از آن مي توانند در دوره هاي بعدي نيز با رعايت نكات اعلام شده نسبت به توليد اقدام كنند.        طغرلي آمار مرغداري هاي هرمزگان را 257واحد با ظرفيت هر دوره پرورش افزون بر پنج ميليون قطعه عنوان كرد  و يادآورشد: حدود نيمي از اين واحدها قادر به توليد مرغ سبز ( ارگانيك) هستند.

   در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمار مرغداری ها256 واحد با ظرفیت 5 میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره و تولید سالانه افزون بر 18 هزارتن گوشت مرغ اعلام شده است.