خبرها


رتبه اول اجراي طرح توسعه مهر كشاورزي كشور به هرمزگان رسيد

رتبه اول اجراي طرح توسعه مهر كشاورزي كشور به هرمزگان رسيد

استان هرمزگان با عملكرد موفقي كه تاكنون در زمينه اجرای طرح ملي توسعه مهر کشاورزی به خصوص ثبت نام از متقاضيان و واگذاري زمين داشته موفق به كسب رتبه اول واگذاری به اشخاص حقیقی  در بين استانهاي كشور شد.

  به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي هرمزگان، اين مطلب را استاندار و رييس ستاد اجرايي توسعه بخش كشاورزي اين استان در جلسه توسعه بخش كشاورزي  به نقل از كارگروه ملي توسعه بخش كشاورزي  اعلام كرد.

  ابراهیم عزیزی اضافه كرد: این استان در خصوص ثبت نام  از متقاضیان با محوريت دانش آموختگان رشته هاي كشاورزي و زيرمجموعه هاي آن، شناسايي و تاييد افراد ثبت نام شده ، واگذاری زمین ، صدور سند اجاره رسمي زمين به نام متقاضيان نسبت به ديگر استانها بهترين عملکرد را داشته است.
   وي آمار افراد ثبت نام شده بوسيله اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی اين استان  را بيش از20 هزارنفر ذكر كرد و گفت: حدود شش هزارو يكصد نفر از متقاضيان که دارای شرایط لازم بودند برای تحویل زمین و دریافت پروانه حفر چاه و همچنین تسهیلات بانکی به دستگاههاي ذيربط معرفی شده اند.
استاندار هرمزگان ابراز داشت: دو هزارو 306 نفر برای دریافت اسناد اراضي واگذارشده، به دفترخانه های اسناد رسمی معرفی شده اند که تاكنون دو هزارو 240 نفر آنان موفق به دریافت سند شده اند و مابقی نیز در دست انجام است.
عزیزی اضافه کرد: از 993طرح تایید شده در ستادهای استان و شهرستان 764 مورد آن شامل یکهزارو 36 متقاضی به مبلغ الغ بر 540 دمیلیارد ریال برای دریافت تسهیلات بانکی در سامانه مرآت بانک کشاورزی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه هرمزگان در راستای اصلی اهداف طرح (توسعه مهر کشاورزی) گام برداشته و موانع پیش رو را نیز با کمک مدیران دست اندرکار برطرف کرده افزود: دولت مبلغی را به همین منظور در اختیار بانک کشاورزی برای پرداخت به متقاضیان گذاشته که بایستی در همین زمینه پرداخت شود.
استاندار هرمزگان هدف اصلی از اجرای طرح توسعه کشاورزی را تولید و ایجاد اشتغال و همچنین رونق فعالیتهای تخصصی در زمینه کشاورزی و زیرمجموعه های آن به خصوص شیلات با محوریت تولید میگو ذکر کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته افزون بر شش هزار نفر در بخش کشاورزی و چهار هزار نفر نیز در فعالیتهای شیلاتی جذب و مشغول به کار خواهند شد.
رییس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی هرمزگان ضمن تقدیر از سازمان جهاد کشاورزی این استان که مسوولیت دبیرخانه این کارگروه را نیز برعهده دارد از دیگر دستگاههای ذیربط نیز خواست بیش از پیش تلاش داشته باشند. جلسه توسعه بخش کشاورزی هرمزگان امروز با حضور استاندار، معاون برنامه ریزی استانداری، مدیران ارشد جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، منابع طبیعی و آبخیزداری، بانک کشاورزی، شیلات، امو اقتصاد دارایی و تنی چند از کارشناسان با هدف تسریع در صدور پروانه حفر چاه، تعیین و تکلیف اراضی شناسایی شده در حریم شهر پارسیان و جذب تسهیلات بانکی در ساختمان استانداری هرمزگان برگزارشد.