خبرها


کشاورزان با پرداخت زکات محصولات خود را بیمه کنند

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آثار مثبت زکات، از کشاورزان خواست تا زکات محصولات خود را بپردازند واموال خود را با دادن زكات بیمه كنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین "محمود فخرایی" با بیان اینکه دین اسلام كامل ترين و برترين دين الهي است برنامه اي كامل براي زندگي مادي و معنوي انسان ارايه کرده و در تمام امور از جمله درآمدهایی که کسب می کند دستورات دقيق و حكيمانه اي بیان کرده است.

وی اظهار داشت: خمس و زكات در اسلام واجب شده بطوری که صحيح بودن نماز را مشروط به اين دانسته كه لباس فرد نمازگزار، از پولي نباشد كه خمس آن داده نشده است.

حاج آقا فخرایی اضافه کرد: عمل به اين احكام و برنامه ها، علاوه بر اهميت توجه و اطاعت بنده نسبت به دستورات خداوند، ثمرات و دستاوردهاي مختلفي براي او در دنيا و آخرت نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه زكات يكي از فروعات دين اسلام مي باشد گفت: پيشوايان اسلام زكات را از ضروريات دين و منكر آن را كافر دانسته اند و بر اهمیت پرداخت زکات در قرآن و روایات تاکید شده است.

حجت الاسلام فخرایی بیان داشت: براي زکات دادن کشاورزان نگذارند که کسي به دنبال آنان بيايد بلکه خود کشاورز براي برگشت برکت به مال بايد زکات اموالش را بپردازد و اگر انسان زكات ندهد بركات الهي از اموال آن برداشته مي‌شود.

برابر قول فقها زکات بر 9 چیز از جمله خرما، کشمش، جو، گندم، گوسفند، گاو، شتر، طلا و نقره واجب می شود.