خبرها


جهاد کشاورزی هرمزگان از ۹ جهادگر فاتح خرمشهر تقدیر کرد

به مناسبت سوم خرداد سالروز عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر و همچنین گرامیداشت یاد وخاطره شهدا، سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان طی مراسمی که با حضور دستگزین رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان هرمزگان، مهندس صالحی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، حاج آقا فخرایی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان و تعدادی از جهادگران برگزار شد، از 9 نفر از فاتحان خرمشهر تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان هرمزگان در جمع جهادگران این سازمان گفت: آزادسازی خرمشهر نماد عزت ایران و ذلت ارتش بعث عراق و کشورهای حامی آنها بود.

" اسحاق دستگزین" با اشاره به وحدت وهماهنگی بین نیروهای سپاه، ارتش ، نیروهای بسیجی آن دوران افزود: یکی از مهمترین دلایل پیروزی ما اتحاد بین نیروها بود و اعتقادات این ملت در جریان جنگ تحمیلی توانست در یک مسیر کاملا ارزشی شایستگی‌های خود را به بهترین شکل به اثبات برساند.

وی از این روز بعنوان يکي از بارزترين جلوههاي نصرالهي و يکي از مهمترين و زيباترين روزهاي انقلاب اسلامي ايران یاد کرد و بیان داشت: در زمان آزادسازی خرمشهر نیروهای نظامی ایران با تجهیزات بسیار کم در مقابل نیروهای مجهز عراق قرار گرفته و با توکل به خداوند و در پناه امدادهای الهی موفق به فتح خرمشهر شدند و پرچم اسلام بر فراز مسجد جامع و پل تخريب شده خرمشهر به اهتزاز در آمد.

دستگزین به نقش سازنده جهادگران اشاره کرد وافزود: جهاد سازندگي همگام با نيروهاي رزمي عمل كننده، با رشادتها و ايثارگريهاي زیاد علاوه برانجام اقدامات ضروري و پشتيباني از نيروهاي رزمي در حين عمليات اقدام به احداث جاده اي در دشت مشرف به منطقه عملياتي نمود که اين جاده در جهت هدايت ماشين آلات و تجهيزات نظامي به محورهاي عمليات آزاد سازي ارتفاعات الله اكبر درشمال سوسنگرد، نقش ارزنده اي ايفا کرد.

وی اضافه کرد: همچنين جهاد سازندگي اقدام به احداث چندين خاكريزمهم و مورد نياز رزمندگان بر روي ارتفاعات مذكور نمود و بدين وسيله، سنگرسازان بي سنگر، پيروزيهاي رزمندگان اسلام را در آن محورها تسريع بخشيد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در ادامه به نقش سازنده جهادگران در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنان با روحیه ایثار و خودباوری، وحدت و همدلی در برابر زور گویی و باج خواهی دشمن ایستادگی و عزت و استقلال ایران اسلامی را حفظ کردند و در این میان، نقش فعال و ارزنده جهادگران مخلص و سنگرسازان بي سنگر كه طلايه دار پشتيباني و مهندسي رزمي جنگ در دوران دفاع مقدس بودند را نمی توان نادیده گرفت.

در این مراسم رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان هرمزگان با اهدای لوح تقدیر به رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و همچنین مسوول امور ایثارگران سازمان از زحمات آنان تقدیر کرد.

در حمله نیروهای بعثی به خاک ایران، شهر مقاوم خرمشهر که پس از 35 روز پایداری و مقاومت در 4 آبان 1359 به اشغال دشمن درآمده بود، پس از 19 ماه  اشغال، با تلاش رزمندگان متعد و فداکار آزاد شد.