خبرها


جهاد کشاورزی هرمزگان و سپاه امام سجاد (ع) تفاهم نامه همکاری امضا کردند

    جهاد کشاورزی هرمزگان و سپاه امام سجاد (ع) تفاهم نامه همکاری امضا کردند

طی نشستی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان وسپاه امام سجاد(ع)هرمزگان وسازمان( بسیج سازندگی) بمنظور افزایش بهره وری و اثربخشی طرح و بهره گیری از توان وظرفیت خیل عظیم جوانان بسیجی، با استناد به قانون مربوط به تأسیس وزارت جهادکشاورزی وقانون بسیج سازندگی

برمبنای اهداف و وظایف قانونی طرفین برای استفاده مطلوب از ظرفیت های زیربخش اجرایی

تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان گفت: عزت و بزرگی امروز ایران اسلامی نتیجه تلاش، شجاعت و جوانمردی دلاورمردانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس جنگیدند.

مهندس \"علینقی صالحی\" با بیان اینکه به فرموده امام راحل بسیج و جهاد دو بال انقلاب می باشند، افزود: بسیج سازندگی با فرمان رهبر معظم انقلاب و همکاری مشترک وزارت جهادکشاورزی و سازمان بسیج مستضعفین درسال 1379 ایجاد شد و پس از یک دهه حضور مؤثر درعرصه های سازندگی توانسته منشأ خدمات بی شماری در زمینه های مختلف بخش کشاورزی شود .

وی اظهار داشت:  بهره گیری از توان جوانان اعم از دانش آموز، دانشجو ودانش آموخته برای سازندگی درحوزه وظایف ومأموریتهای سازمان جهادکشاورزی در اوقات فراغت، کمک به توسعه وسازندگی کشور وخدمت به مردم در مناطق محروم وروستایی وعشایری درحوزه وظایف وزارت جهادکشاورزی، فراهم کردن زمینه مناسب برای حضور داوطلبانه مردم به ویژه جوانان برای مشارکت درفعالیتهای عام المنفعه از جمله اهداف این طرح می باشد.

 مهندس صالحی اضافه کرد: محرومیت زدایی درحوزه وظایف ومأموریتهای سازمان،آموزش، توانمندسازی وارتقای سطح دانش علمی و فنی جوانان در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی، الگوسازی وترویج مهارت های شغلی کشاورزی برای کشاورزان وبهره برداران با حضور دانش آموختگان ودانشجویان متخصص درفعالیت های درطرح بسیج سازندگی و همچنین استمرار ارزشها وفرهنگ بسیجی وجهادی درمیدان کارو تلاش از دیگر اهداف این طرح می باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته نیز تعدادی از پروژه های عمرانی به بسیج واگذار شد و امسال هم در زمینه های مختلف از جمله منابع طبیعی، آبخیزداری، امور زیربنایی وآب وخاک، تولیدات گیاهی وحفظ نباتات، اموردام ودامپزشکی آبزیان، برگزاری همایش ها ونشستهای مشترک نیز همکاری خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان هم به نقش سازنده ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: آنان با روحیه ایثار و خودباوری، وحدت و همدلی در برابر زور گویی و باج خواهی دشمن ایستادگی و عزت و استقلال ایران اسلامی را حفظ کردند.
سردار \"محمد مارانی\" اظهار داشت: یكی از عواملی كه در هشت سال دفاع مقدس موجب ایستادگی و مقاومت ملت غیور ایران در برابر زیاده خواهی دشمن شد، تعبیت و ولایت پذیری  از رهبر كبیر انقلاب اسلامی بود.
وی بیان داشت: در این میان، نقش فعال و ارزنده ي ايثارگران و جهادگران مخلص و سنگرسازان بي سنگر كه طلايه دار پشتيباني و مهندسي رزمي جنگ در دوران دفاع مقدس بودند را نمی توان نادیده گرفت و مهندسان بسيجي همانگونه كه در زمان دفاع مقدس نقش خود را به خوبي ايفا كردند، امروز نيز با ابتكار عمل و علم خود در صحنه های سازندگی، عمرانی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی تلاش کرده و سد راه دشمن می باشند.

   قابل ذکر است که این تفاهمنامه در 4 ماده  و 7 تبصره بین سازمان جهادکشاورزی و سپاه امام       سجاد(ع) هرمزگان منعقد منعقد شد.