خبرها


احمد سلگی؛ صدور ۱۶۹ مورد اخطاریه توقف عملیات در استان هرمزگان

احمد سلگی فرمانده یگان حفاظت مدیریت امور اراضی استان هرمزگان از صدور ۱۶۹ مورد اخطاریه توقف عملیات توسط گشت های یگان حفاظت امور اراضی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، احمد سلگی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶ هزار و ۹۴۶ کیلومتر از اراضی باغی و زراعی استان به منظور جلوگیری از زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز پایش شده است. 

وی بیان کرد: در این راستا ۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ ها توسط گشت های یگان حفاظت امور اراضی استان شناسایی شد که شهرستان بندرعباس با ۶۴ مورد بیشترین تغییر کاربری‌ را به خود اختصاص داده است.

سلگی اظهار کرد: سایر شهرستان های استان به ترتیب ۳۸ مورد در شهرستان بستک، ۲۲ مورد در شهرستان میناب، ۱۳ مورد در شهرستان بندرخمیر، ۶ مورد در شهرستان بندرجاسک، ۵ مورد در شهرستان رودان و ۱ مورد در شهرستان بندرلنگه شناسایی شده است که در آن ها تغییر کاربری غیر مجاز صورت گرفته است که با بررسی و تعیین تکلیف سایر اخبار رسیده به یگان حفاظت استان ۱۶۹ مورد اخطاریه توقف عملیات در سال جاری صادر گردیده است.