خبرها


جهادگران نقش بسيار موثري در پشتيباني از دفاع مقدس داشتند

   رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، به نقش جهادگران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جهاد سازندگي با شروع جنگ تحميلي نقش موثر و چشمگيري در زمينه فعاليت‌هاي فني و مهندسي در جبهه‌هاي جنگ‌ ايفا كرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس علینقی صالحی، افزود: در سال 58 جهاد سازندگی به دستور امام راحل تشکیل شد و در همان روزهای اولیه جنگ که اولين گروهها را از سراسر كشور به سوي جبهه هاي غرب و جنوب اعزام و از همان لحظه استقرار فعاليتهاي مستمر و دشمن شكن خويش را آغاز كرد.

وی اظهار داشت: هشت سال دفاع از سرزمين و انقلاب اسلامي ايران با حضور مستمر سنگرسازان بي سنگر، پرچم افتخاري بر فراز قله هاي سازندگي است نهادي كه با ايجاد ستادها، قرارگاه ها و مراكز پشتيباني ومهندسي رزمي به رزمندگان و جنگزدگان درتمام زمينه ها از جمله ساخت پل،خاكريز، سنگر، سايت موشكي و باند هلي كوپتر، قبل وبعد از هر عمليات، و همچنین  در زمینه های بازسازي و نوسازي مناطق جنگي بيشترين كارآيي را از خود نشان دهد.

وی به نقش جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر استان هرمزگان در دوران دفاع ‌مقدس و حضور آنان در تمام عرصه‌های اشاره کرد و اظهار داشت:  نقش فعال و ارزنده ي ايثارگران و جهادگران مخلص و سنگرسازان بي سنگر كه طلايه دار پشتيباني و مهندسي رزمي جنگ در دوران دفاع مقدس بودند غیرقابل انکار است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، بیان داشت: پشتیبانی مهندسی جنگ جهاد سازندگی استان با داشتن یک گردان در منطقه عملیاتی جنوب (فاو) با اعزام 3 هزار و 940 نیروی رزمنده و مردمی و 23 شهید و 65 جانباز و 3 آزاده و همچنین با جمع آوری کمکهای مردمی و ارسال به منطقه نقش عظیمی را در 8 سال دفاع مقدس ايفاء نمود.

وی در ادامه افزود: دوران دفاع مقدس برگ‌ زريني در تاريخ كشور است كه بايد با گراميداشت ياد آن روزها، درس‌ها و ارزش‌هايي كه رزمندگان براي ما به ارمغان آوردند را به جوانان و آيند‌گان منتقل كنيم.

مهندس صالحی گفت: بازگو كردن خاطرات و ياد شهيدان توسط رزمندگان دفاع مقدس براي نسل جوان امروز مي‌تواند الگويي از شهيدان به آنان بدهد.

این مسوول اظهار داشت: همگان به خوبی می‌دانند که هدف طراحی شده دشمن ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بوده اما نه تنها این اتفاق روی نداد بلکه در سایه وحدت و همدلی ملت و روحیه ایثارگری رزمندگان و جانفشانی شهدا دشمن به اهداف خویش نرسید بلکه مبانی انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن در جنگ نیز صادر شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه دفاع از میهن اسلامی همچنان باقی است و امروز جهادگران در میدان‌های جهاد اقتصادی مشغول جانفشانی هستند، افزود: هفته دفاع مقدس یادآور سال‌های حماسه، ایثار و اجرای اطاعت مخلصانه از ولی فقیه و جانشین صالح امام زمان(عج) و تابلوی جاوید و پر افتخار دلاورمردی‌ها، ایثارگری‌ها و از خود گذشتگی‌هاست

وی به برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: چاپ کتابی تحت عنوان جهاد درقاب ایثار ، به نمایش گذاشتن عکسها و اسنادی از زمان جنگ تحمیلی و بازگوکردن خاطرات از برنامه هایی است که جهاد کشاورزی هرمزگان در این هفته در نظر گرفته است.

قابل ذکر است که هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود و از ۳۱ شهریور تا 6  مهر ادامه دارد.