خبرها

پیش بینی برداشت ۱۴۰ هزار تن خرما از نخلستانهای هرمزگان

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به سطح زیر کشت 35 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هرمزگان به نخیلات گفت: پیش بینی می شود امسال حدود 140 هزار تن خرما از نخلستانهای استان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، مهندس سید ابراهیم حسینی درآگاهی افزود: این میزان برداشت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییرلت محسوسی ندارد.

وی، اظهار داشت: شهرستان میناب با بیش از 11 هزار هکتار، رودان 9 هزرا و 100 و حاجی آباد با 4 هزار و 290 هکتار به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت این محصول را به خود اختصاص داده اند.

این مسوول اضافه کرد: به لحاظ برداشت نیز، رودان، میناب و حاجی آباد نیز بیشترین میزان تولید را نسبت به سایر شهرستانهای استان دارند.

به گفته ی حسینی درآگاهی، استان هرمزگان از نظر سطح زیر کشت رتبه 5و تولید رتبه 4 را دارا می باشد.

این مسوول در ادامه بیان داشت: 52 رقم خرما در استان وجود دارد که برخی ارقام درجه یک آن، شامل: پیارم، زاهدی، خاصویی، کریته و مرداسنگ و ارقام درجه 2 نیز شامل زرک، آل مهتری، بردییال و حلو است که 16 هزار تن ارقام خرما تجاری می باشد. مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سطح زیر کشت ارقام تجاری و بازارپسند را بیش از 16 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: در این میان خرمای پیارم طرفداران زیادی دارد بطوریکه از 35 هزار هکتار سطح زیر کشت اراضی کشاورزی استان 7 هزار هکتار آن به کشت این رقم اختصاص داده شده است.

مهندس حسینی درآگاهی، افزود: برداشت خرما از نخلستانهای این استان از خردادماه در شهرستان میناب آغاز و تا آبانماه در حاجی آباد پایان می یابد.