خبرها

۱۹ واحد صنايع تبديلي خرما در هرمزگان فعالیت دارد

مدير صنايع کشاورزي و مکانيزاسيون سازمان جهاد کشاورزي استان هرمزگان از فعاليت 19واحد صنايع تبديلي خرما در استان خبرداد و گفت: از این تعداد واحد فعال در استان،13 واحد توسط سازمان جهادکشاورزي و 6 واحد توسط سازمان صنايع و معادن به بهره برداري رسيده است. به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، محمد دیرباز افزود:از 75 واحد صنايع تبديلي و تکميلي تحت پوشش جهاد کشاورزی هرمزگان، 13 واحد آن در حوزه صنايع تبديلي و تکميلي خرما مشغول فعاليت هستند که حدود 15 هزار تن خرما در اين کارگاه ها فرآوري و يا بسته بندي می شود.

وي، در خصوص اشتغالزايي اين صنايع بیان داشت:250 نفر در اين صنايع مشغول فعاليت هستند و براي راه اندازي اين صنايع بيش از 37 ميليارد ريال سرمايه گذاري ثابت شده است.

این مسوول در ادامه بیان داشت: 11 واحد در راستاي بسته بندي خرما، 2 واحد در حوزه فرآوري و 8 واحد سردخانه در حوزه توليدات تبديلي و تکميلي محصول خرما مشغول فعاليت هستند.

مدير صنايع کشاورزي و مکانيزاسيون سازمان جهاد کشاورزي استان هرمزگان در خصوص مسائل و مشکلات توسعه صنايع تبديلي خرما گفت: بالا بودن هزينه هاي توليد و کارگری، عدم تعیین بازارهای هدف، نبود ماشین آلات جدید و تکنولوژی نو در بسته بندی، عدم وجود شرکتهاي سازنده ماشين آلات دراستان، کمبود نقدینگی در زمان برداشت و وجود دلالها و واسطه ها از جمله مواردي است که سرمايه گزاران با آن دست به گريبان می باشند.