خبرها

افزایش هشت درصدی سطح زیر کشت بادمجان در بندرعباس

مدیر جهاد کشاورزی بندرعباس، با اشاره به اینکه امسال در این شهرستان شش هزار و 260 هکتار از اراضی زیرکشت بادمجان است، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

منصور شفیعی افزود: این افزایش سطح از مزایای اجرای طرح آبیاری تحت فشار توسط کشاورزان در اراضی که به کشت این محصول اختصاص داده شده است، می باشد.

وی اظهار داشت: با توجه به کاشت غیرمستقیم این محصول، عملیات آماده سازی اراضی و ایجاد خزانه جهت تولید نشاء از اواسط خرداد ماه آغاز شده و عملیات انتقال به زمین اصلی نیز از نیمه اول مرداد ماه شروع و تا نیمه اول شهریور ادامه خواهد داشت.

به گفته ی وی، با توجه به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اکثر اراضی که به کاشت این محصول اختصاص داده شده و همچنین اجرای این طرح باعث افزایش راندمان و استفاده بهینه از واحد سطح گردیده و هدررفت سطح مفید اراضی را به حداقل می رساند که این امر موجب افزایش 5/12 درصد عملکرد این محصول در واحد سطح می باشد.

شفیعی اضافه کرد: بطوری که متوسط عملکرد از 40 تن به 45 تن در واحد سطح رسیده و پیش بینی می شود در سال جاری در زمینه تولید بادمجان عملکردی معادل 281700 تن را داشته باشیم.