خبرها

اختصاص یکهزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پارسیان به کشت گوجه فرنگی

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان گفت: امسال یکهزار و 700 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص داده شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، "یعقوب دلدار"، پیش بینی عملکرد در هر هکتار را 35 تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال کشاورزان 60 هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت را برداشت کنند.

وی، دهستانهای بوچیر، مهرگان و بهشت را به دلیل کیفیت مطلوب آب و خاک از عمده نقاط تولید این محصول عنوان و اضافه کرد : میزان تولید سال گذشته این محصول 67 هزار تن میزان بوده است.

"دلدار" آموزش گروهی و انفرادی در زمینه های کاشت، داشت و برداشت، توصیه های فنی توسط کارشناسان، تهیه کودهای شیمیایی و همچنین ترغیب و هدایت کشاورزان جهت استفاده از نشاء مکانیزه ای و گلخانه ای را از جمله فعالیتها و اقدامات انجام شده برای ثمردهی بهتر این نوع محصول بیان کرد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی پارسیان، فصل کاشت گوجه فرنگی از اواخر مرداد ماه تا پایان شهریور ادامه دارد و نیمه اول آذر تا پایان اردیبهشت نیز فصل برداشت این محصول می باشد.

پارسیان از جمله شهرستان‌های غربی استان هرمزگان است و عمده محصولات کشاورزی آن گوجه‌فرنگی، هندوانه، بادمجان و پیاز است که علاوه بر آن گندم و جو آبی نیز از دیگر محصولات کشاورزی این شهرستان محسوب می‌شوند. و همچنین تولید محصولات صیفی از جمله سبزی‌های برگی و محصولات تازه‌خوری همچون خیار سبز از تولیدات کشاورزی این شهرستان است.