خبرها

۲هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می شوند

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان، گفت: امسال در هفته دولت، 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با هزینه 80 میلیارد ریال تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس علی باقرزاده افزود: در حال حاضر از 148 هزار هکتار اراضی کشاورزی مستعد استان، بیش از 56 هزار هکتار( 38 درصد) زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است.

وی با اشاره به خشکسالی سالهای اخیر در استان اظهار داشت: استفاده از روشهای آبیاری تحت فشار می تواند مشکل کم آبی کشاورزان را کاهش دهد که در این زمینه جهاد کشاورزی استان موفقیتهایی را داشته است.

این مسوول با بیان اینکه، اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار منجر به افزایش راندمان آبیاری می شود، گفت: افزایش تولید محصول در واحد سطح، استفاد بهتر از آب، کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف کود و کاهش تاثیر شوری آب در رویش گیاه از مزایای اجرای طرح آبیاری تحت فشار است وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، پیش بینی می شود که تا پایان برنامه پنجم توسعه، 91 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان که قابلیت آبیاری تحت فشار را دارند به این سیستم مجهز شوند.