خبرها

کشت گیاه سورگوم در اراضی جاسک آغاز شد

 سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان جاسک گفت: در سال جاری 65 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت علوفه سورگوم می رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، مهندس علی ملائی ماران افزود: پیش بینی می شود از هر هکتار سطح زیر کشت این گیاه، بتوان بیش از 15 تن سورگوم برداشت کرد.

وی با اشاره به خشکسالیهای مستمر در هرمزگان و به تبع آن در شهرستان جاسک، از کشت گیاه علوفه ای سورگوم بعنوان یکی از روشهای تامین علوفه برای دامهای این استان و همچنین منبع درآمد جدیدی برای باغداران نام برد.

مهندس ملائی باران، از جمله مزیت های کشت گیاه علوفه ای سورگوم به مقاوم بودن آن به شوری آب و خاک و همچنین قابل رشد در شرایط کم آبی (خشکسالی) اشاره و تاکید کرد: توسعه سطح زیرکشت آن می تواند راهگشای بخش کشاورزی و دامداری در زمان خشکسالی باشد. 

وی، طول رشد گیاه علوفه ای سورگوم را از زمان کشت تا برداشت اول یک دوره 50 روزه عنوان کرد که در مقایسه با دیگر علوفه ها بسیار کمتر است. 

سرپرست جهاد کشاورزی جاسک گفت: با توجه به اقلیم شرق هرمزگان به خصوص در این شهرستان و همچنین بشاگرد می توان در طول سال بین سه تا چهار چین علوفه سورگوم برداشت کرد. 

به گفته وی، ارتفاع گیاه علوفه ای سورگوم به بیش از یک و نیم متر نیز می رسد و با مصرف آن میزان تولید شیر و چربی آن بطور چشمگیری افزایش می یابد و در مقایسه با دیگر علوفه ها نیز خوش خوراک تراست. 

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته نیز 50 هکتار از زمینهای این منطقه به زیر کشت گیاه سورگوم رفت که 750 تن علوفه از مزارع برداشت شد.



اخبار برگزیده