خبرها

۲۰۰میلیون نشاء به روش صنعتی در هرمزگان تولید می شود

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه مكانيزه كردن نشاء كمك بزرگي به كاهش هزينه توليد محصولات سبزي وصيفي است، گفت: پیش بینی می شود امسال 200 میلیون نشاء به روش صنعتی در استان تولید شود. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، کوروش صادقی افزود: سال زراعي گذشته نیز 120 ميليون نشاء به روش صنعتي در سطح اين استان توليد و توزيع شد که این امر در راستای كاهش هزينه توليد محصولات صيفي و افزايش درآمد بهره برداران انجام شد.

وی، با بیان اینکه سالانه بیش از 50 هزار هکتار از اراضی استان به کشت سبزی و صیفی اختصاص می یابد، اظهار داشت: از این میزان سطح زیر کشت حدود 70 درصد آن (35 هزار هکتار) به روش کشت نشاء انجام می شود که بیش از 90 درصد آن به روش کشت نشاء سنتی است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان داشت: با توجه به رویکرد جدید سازمان در ارایه تکنولوژی های نوین در مزارع، ترویج کشت نشاء مکانیزه بعنوان اولوت اصلی در دستور کار سازمان قرار گرفت که این روش سبب بالا رفتن عملکرد و کاهش هزینه های تولید به میزان 30 درصد و همچنین کاهش مصرف بذر از 500 گرم به 67 گرم می شود.

تولید محصول در زمان خلاء محصولات اساسی کشور، صرفه جویی ارزی، کاهش مصرف آب و بالا رفتن راندمان مصرف آب، تولید محصول با بازارپسندی مناسب و کیفیت عالی و زودرسی 15 روزه محصول از دیگر مزایای این طرح می باشد.

به گفته ی صادقی، میزان نشاء مورد نیاز استان بالغ بر 420 میلیون نشاء است که توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود.