خبرها

حدود یکهزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ در هرمزگان تولید می شود

 مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به افزایش تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه ، یکهزار و 470 تن مرغ در سطح استان تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، محمد قریشی اضافه کرد: برای عرضه مرغ در بازار مصرف برای این ماه مبارک، 980 هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: علیرغم افزایش نیاز مصرف کنندگان به گوشت مرغ، این محصول به دلیل وجود عرضه و توزیع گوشت منجمد در بازار مصرف، بویژه در شهرستان بستک دچار لطمه شده است که این امر سبب کاهش جوجه ریزی در دوره های بعد می شود.

قریشی افزود: از ابتدای امسال تاکنون سه میلیون و 160 هزار قطعه جوجه ریزی از 125 واحد مرغداری گوشتی صورت گرفته که تا پایان ماه چهار هزار و700 تن گوشت تولید می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی، میزان جوجه ریزی سال گذشته را تا پایان تیرماه 3 هزار و 700 قطعه ذکر کرد.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، با بیان اینکه این استان با داشتن پتانسیل های بالا در زمینه ایجاد مرغداری ها، مشکل تولید مرغ گوشتی را ندارد، گفت: 243 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 4 میلیون و 600 هزار قطعه در هر دوره در استان وجود دارد اما بازار عرضه به دلیل افت قیمت واشباع شدن، مشکلات متعددی را برای مرغداران بوجود آورده است.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سال گذشته 16 هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شد.