خبرها

کاشت نشا در خزانه توسط کشاورزان گوجه کار در پارسیان

کاشت نشا در خزانه توسط کشاورزان گوجه کار در پارسیان

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان پارسیان گفت : کاشت بذر گوجه درخزانه در پارسیان توسط کشاورزان این شهرستان  از اواخر تیرماه شروع شده وتا پایان مردادماه به طول می انجامد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان یعقوب دلدار افزود :کاشت این محصول به این روش به منظور پیش رس نمودن آن انجام می شود ونشا گوجه فرنگی بعد از مراقبتهای ویژه ورشد کافی در محیط خزانه در نیمه دوم شهریور ماه به زمین اصلی انتقال می یابد .

وی ادامه داد : بهترین زمان برای انتقال نشاءها به زمین اصلی مرحله 4 تا 6برگی بوده که بهتر است در این زمان خزانه آبیاری شده و گیاهچه ها از زمین خیس برداشت و به زمین اصلی انتقال داده شود.

وی با بیان این که کاشت نشا در خزانه  در دهستانهای مهر گان وبوچیر به دلیل کیفیت مطلوب آب وخاک زودتر از سایر نقاط  انجام می شود خاطر نشان کرد : مهم ترین ارقام کشت شده این محصول شامل بذر 6189-6108-6200،کیمیا ،کلجی ،ان 3 ،پریمو فلات می باشد .

وی با اشاره به اینکه  امسال نیز مانند سالهای گذشته پیش بینی می شود نزدیک به 2هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد خاطر نشان کرد : پیش بینی می شود امسال کشاورزان گوجه کار نزدیک به 70 در صد از نشا مورد نیاز خود را از گلخانه های پارسیان  وشهرستانهای مجاور تهیه نمایند  

گفتنی است :در روش  کاشت نشا در خزانه هوادهی خزانه پس از سبزشدن گیاهچه ها در داخل آن  همواره مهم ترین مسئله است  و در روزهایی که هوا خیلی گرم می شود  اقدام به تهویه هوای داخل خزانه مهم ترین کاری است که  از افزایش دما جلوگیری می کند .

پارسيان از جمله شهرستان‌هاي غربي استان هرمزگان است و عمده محصولات كشاورزي اين شهرستان شامل گوجه‌فرنگي، هندوانه، بادمجان و پياز است كه علاوه بر آن گندم و جو آبي نيز از ديگر محصولات كشاورزي اين شهرستان محسوب مي‌شوند.
همچنين توليد محصولات صيفي از جمله سبزي‌هاي برگي و محصولات تازه‌خوري همچون خيار سبز از توليدات كشاورزي اين شهرستان است.