خبرها


بیشترین واگذاری اراضی درمیناب صورت گرفت

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان

بیشترین واگذاری اراضی درمیناب صورت گرفت  

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت : در سه ماهه اول سال جاری بیشترین اراضی دولتی به کشاورزان مینابی جهت انجام کشت وکارواجرای طرح های زراعت وباغبانی  واگذار شد .

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان مهندس صمصام پور افزود :درسه  ماهه اول سال جاری  میزان زمین واگذار شده به کشاورزان مینابی 300 هکتار بوده است

وی با بیان اینکه طبق برنامه سالانه مقرر بود که 380 هکتار از اراضی دولتی توسط امور اراضی واگذار شود خاطر نشان کرد : تعهدات یک ساله   امور اراضی در سه ماهه اول سال جاری به صورت 100درصد اجرا شد.

به گفته وی اموراراضی سازمان جهاد  کشاورزی ، واگذاری اراضی دولتی رادر زمینه طرح های وابسته به کشاورزی ، طرح های غیر کشاورزی ، طرح های زراعت وباغبانی انجام می دهد وامسال بیشترین واگذاری در زمینه طرح زراعت وباغبانی در میناب صورت گرفت   .

وی ابراز داشت : بعد از میناب بیشترین اراضی واگذار شده مربوط به واگذاری 42 هکتار زمین در شهرک صنعتی  بستک بود که زمین مذکور  به منظور فعالیت های غیر کشاورزی واگذار شده است وباقیمانده واگذاری اراضی  نیز به سایر فعالیتها صورت گرفت  .

وی با اشاره به اینکه زمینهای واگذار شده به طرح های وابسته به کشاورزی وغیر کشاورزی نیازمند موافقت اصولی دستگاههای مربوطه  است بیان داشت :کسب موافقت اصولی به این معنا است که اگر زمین واگذار شده مربوط به فعالیت صنعتی است سازمان صنایع ومعادن اگر مربوط به فعالیت کشاورزی است  جهاد کشاورزی موافقت خود را با این واگذاری اعلام نماید ضمن اینکه در مفاد موافقت اصولی میزان زمین مورد نیاز برای واگذاری نیز مشخص می شود .

وی به قانون افزایش بهره وری زمین های کشاورزی نیز اشاره کرد وافزود : بعد از تصویب این قانون   زمین های دولتی به صورت دائم الاجاره واگذار می شوند واین در حالی است که تاپیش از این زمینهای دولتی ابتدا به صورت اجاره واگذار می شد وبعد از آن سند این اراضی به صورت قطعی انتقال می یافت